برگزیده ها

مازندمجلس: جانشین پدافند هوایی اهواز گفت: با وجود سه هزار و ۷۰۰ نقطه پدافندی در کشور، چتر امنیتی فوق‌العاده‌ای در آسمان کشور وجود دارد که از آسمان ایران دفاع می‌کند.

مازندمجلس: سعید خیری در نشست خبری که امروز (یازدهم شهریورماه) در  حاشیه صبحگاه مشترک پدافند هوایی جنوب غرب کشور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس بالغ بر ۷۰۰ فروند هواپیما و بالگرد نیروهای متجاوز بعثی عراق توسط پدافند هوایی سرنگون شد و شاخصه اصلی فعالیت پدافند هوایی و نمود آن در عملیات والفجر ۸ بود.
وی افزود: در این عملیات شهید ستاری با روش های نوینی توانست بیش از ۷۴ فروند و بالگرد عراقی را سرنگون کند.
جانشین پدافند هوایی اهواز تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۴هزار و ۶۷۳ مورد تجاوز هوایی که قصد عملیات در مناطق مختلف ایران داشتند، توسط پدافند هوایی خنثی و عملیات آن‌ها ناموفق شد.
خیری ادامه داد: در زمان جنگ ایران با عراق، پدافند هوایی بیش از سه هزار و ۱۴۵ نفتکش را اسکورت کرد، زیرا در اواخر جنگ، صدام به زدن شاهرگ‌های اقتصادی کشور روی آورده بود که با این اقدامات موفق پدافند هوایی، نقشه‌های عراق برآب شد.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در ۱۰۰ نقطه کشور گسترش پدافندی داشتیم، اظهار کرد: در این نقاط مراکز راداری، موشکی، دیده‌بان‌ها و سایت‌های شنود فعال بودند و در حال حاضر پس از دوران دفاع مقدس و تفکیک پدافند، در سه هزار و ۷۰۰ نقطه پدافند گسترش داشته است.
جانشین پدافند هوایی اهواز عنوان کرد: با وجود سه هزار و ۷۰۰ نقطه پدافندی در کشور، چتر امنیتی فوق‌العاده‌ای در آسمان کشور وجود دارد که از آسمان ایران دفاع می‌کند.
خیری ادامه داد: در قالب مرکزی به نام مرکز مطالعات و تحقیقات، جلسات منظم و مشترکی را با دانشگاه های مطرح استان در سطح منطقه برگزار می کنیم و نتیجه آن را در قالب مصوبات اتاق فکر به سلسله مراتب خود ارسال می‌کنیم.
وی خاطرنشان‌کرد: نتیجه این جلسات و همکاری‌ها، سامانه‌های بومی است که در حال حاضر در اختیار پدافند است و به خوبی از آن‌ها استفاده می‌شود.
پدافند هوایی عملیات دوران اهواز جانشین آسمان آن‌ها ادامه پدافندی نتیجه جلسات گسترش بالگرد می‌کند فوق‌العاده‌ای برگزار اظهار امنیتی فروند سرنگون