برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به انتشار اخباری غیردقیق از اظهارات یوکیا آمانو از سوی رسانه‌های آمریکایی و انتشار آن در فضای داخلی کشور، گفت: ما از رسانه‌ها انتظار داریم تا نسبت به انتشار دقیق اظهارات دقت کنند.

مازندمجلس: بهروز کمالوندی در حاشیه بازدید تعدادی از رسانه‌های داخلی از تاسیسات غنی‌سازی نطنز با اشاره به آن‌چه یک خبرگزاری آمریکایی از صحبت‌های یوکیا آمانو درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نظارت بر تاسیسات هسته‌ای مطرح کرده است، گفت: رسانه‌های آمریکایی علاقه‌مندند آن‌چه مدنظر خودشان است را در تحلیل‌ها و برداشت‌های‌شان از اظهارات مقامات بین‌المللی در رابطه با برجام به افکار عمومی در دنیا بقبولانند اما ما نباید صرفا انتشاردهنده دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها باشیم.
وی با اشاره به فروش آب سنگین ایران، گفت: بازار خوبی برای فروش آب سنگین پیدا کرده‌ایم و تعداد زیادی از کشورهای اروپایی در حال حاضر خواهان خرید آب سنگین از ایران هستند و با برخی از این کشورها در حال رایزنی هستیم که در موعد خود به این موضوع اشاره خواهیم کرد.
وی در رابطه با راکتور اراک، اظهار داشت: روند فعالیت و انجام کارها برای بازطراحی رو به جلو است و کار با چینی‌ها در این رابطه ادامه دارد. ما در خصوص بازطراحی از زمان‌بندی تعیین شده نیز جلوتر هستیم و این جای امیدواری دارد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به ضرورت صنعتی کردن تولید هسته‌ای کشور، گفت: با اطمینان می‌توانم بگویم که با ماشین‌های نسل اول و تعداد فعلی و حتی بیشتر از آن که در گذشته وجود داشته است نمی‌توانیم به سوخت یک نیروگاه هسته‌ای دست یابیم و باید با طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ جدید که در آن نسل‌های جدید سانتریفیوژ قرار دارد به جلو حرکت کنیم.
وی ادامه داد: در چارچوب برجام این طراحی انجام شده است و می‌تواند ما را به اهداف خود که تولید سوخت یک نیروگاه هسته‌ای مثل نیروگاه بوشهر است نزدیک کرد.
وی هدف از بازدید خبرنگاران از سایت‌های هسته‌ای کشور را آشنایی آن‌ها با فعالیت‌های جاری در این تاسیسات به ویژه فعالیت‌های غنی‌سازی دانست و گفت: مهم است که با وجود ابهاماتی که بعضا در رابطه با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان به وجود می‌آید روایت‌های دقیق و درستی از سوی رسانه‌ها منتشر شود.
این خبر در حال تکمیل است
هسته‌ای سنگین اشاره رابطه فعالیت‌های تاسیسات نیروگاه آن‌ها برجام هستیم تولید ادامه بازطراحی تعداد آن‌چه کرده‌ایم بازار انرژی اروپایی بازدید سخنگوی غنی‌سازی رسانه‌های آمریکایی