برگزیده ها

مازندمجلس: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه با تاکید بر موفقیت دیپلماسی چندجانبه در تجربه توافق هسته ای گروه 1+5 با ایران، خواستار دیپلماسی در تعامل با کره شمالی شد.

مازندمجلس:
پایگاه خبری دویچه وله آلمان گزارش داد: مرکل در پیام صوتی تصویری هفتگی خود با اشاره به شرایط خطیری که آزمایش‌های موشکی کره شمالی ایجاد کرده، از لزوم فعالیت و تلاش هر چه بیشتر جامعه جهانی برای خلع سلاح سخن گفت. آنگلا مرکل ابراز اطمینان کرد که با وجود دشواری وضعیت، مسیر دپیلماسی راه‌گشا خواهد بود.
وی با بیان اینکه ' پس از سال‌ها، توانستیم با دیپلماسی مشترک، با ایران به توافقی دست یابیم' ، تاکید کرد که 'اینک باید اقدام‌هایی مشابه با نظر به کره شمالی به جریان بیفتند.'
صدراعظم آلمان گفت که بحران کره شمالی باید با دیپلماسی معطوف به خلع سلاح مهار شود و در این مسیر، ناتو و روسیه باید نقشی تعیین‌کننده به عهده بگیرند.
کره شمالی روز سه‌شنبه هفته گذشته موشکی میان برد آزمایش کرد که با عبور از فراز ژاپن در شمال منطقه هوکایدو در اقیانوس آرام فرود آمد. این اقدام پیونگ یانگ در جامعه بین‌المللی، گامی تحریک‌آمیز در تشدید کشمکش‌ آمریکا و کره شمالی و تهدید واشنگتن به حمله‌ای اتمی تلقی شد.
'جو یونگ چول' نماینده کره شمالی روز سه شنبه 31 مرداد در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو تاکید کرد: نیروی هسته ای بازدارنده پیونگ یانگ هرگز مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت.
شمالی دیپلماسی تاکید پیونگ جامعه موشکی آلمان گزارش