برگزیده ها

مازندمجلس: در اعتراض به تصمیم بازرسی و کاوش ساختمان مرکز کنسولی روسیه در واشنگتن، رئیس بخش سیاسی سفارت آمریکا در مسکو احضار شد.

مازندمجلس: وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال اعلام تصمیم آمریکا برای انجام کاوش و بازرسی ساختمان مرکز کنسولی روسیه در واشنگتن توسط ماموران امنیتی، آنتونی گودفری رئیس بخش سیاسی سفارت آمریکا در مسکو احضارشد.
در بیانیه آمده است: در دیدار با رئیس بخش سیاسی سفارت آمریکا در مسکو مراتب اعتراض طرف روسی از تصمیم کاوش مرکز کنسولی روسیه در واشنگتن به وی ابلاغ شد. 
وزارت خارجه روسیه این اقدام آمریکا را بی سابقه و خصومت جویانه توصیف و خاطرنشان کرد: بازرسی غیرقانونی اموال دولتی روسیه که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است، بدون حضور مقام های رسمی روسی می تواند با قرار دادن اشیاء با هدف دسیسه جویی ضدروسی بکار گرفته شود.
آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه باید تا دوم سپتامبر (امروز- شنبه) سرکنسولگری خود در سان فرانسیسکو و دو مرکز کنسولی در نیویورک و واشنگتن را تعطیل کند.
دستیار رئیس جمهوری روسیه تصمیم آمریکا برای تعطیلی این مراکز دیپلماتیک را غصب املاک و اموال خواند.
یوری اوشاکوف در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توقیف اموال دیپلماتیک روسیه در آمریکا به غصب زورمندانه املاک شباهت دارد.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان دستیار ولادیمیر پوتین نوشت: آمریکا بار دیگر املاک دیپلماتیک روسیه را توقیف و سرکنسولگری را تعطیل می کند. به این ترتیب پنج مرکز توقیف و غصب می شود. این املاک مصونیت دیپلماتیک دارد که از طرف واشنگتن نادیده گرفته می شود.دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآوری کرد، یک مرکز کنسولی دیگر در نیویورک توقیف شد که ساختمان آن اجاره ای بود. 
مقام کرملین در ادامه با یادآوری اینکه به دستور باراک اوباما اواخر سال گذشته دو ملک دیپلماتیک روسیه در نیویورک و واشنگتن توقیف شد، اظهار کرد: با وجود اینکه آمریکا 35 دیپلمات روس را هم اخراج کرد، اما مسکو پاسخ نداد زیرا چنین گامی را غیرعادی خواند. 
روسیه آمریکا واشنگتن دیپلماتیک توقیف کنسولی املاک دستیار نیویورک اموال تصمیم اعلام خواند خارجه جمهوری اظهار اعتراض اینکه یادآوری بیانیه تعطیل مصونیت بازرسی سیاسی گرفته ساختمان سرکنسولگری سفارت