برگزیده ها
مقام مسئول شهرسازی:53 هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری دراستان تهران 26هزاراشتغال ایجاد کرده است

مازندمجلس: تهران - ایرنا - رئیس اداره شهرسازی و معماری استان تهران می گوید، با اجرای 163 طرح گردشگری و اقتصادی در شهرستان های استان تهران با سرمایه گذاری 53 هزار و 519 میلیارد ریال برای 26 هزار و214 نفر در یک سال گذشته اشتغال ایجاد شده است.

مازندمجلس: «آدا باقری » روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه این طرح ها شامل طرح های گردشگری، تولید لبنیات و محصولات کشاورزی است، افزود: احداث گلخانه ها و مرکز پرورش قارچ، تولید لبنیات، تولید آرد گندم، ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی از جمله طرح های مهم شهرستان های این استان است.
باقری ساماندهی لکه های صنعتی غیرمجاز در سطح استان تهران را یکی از برنامه های مهم اداره شهرسازی و معماری استان تهران اعلام کرد و گفت: این لکه های صنعتی (واحدهای صنعتی) به طور عام به صورت غیرمجاز بدون مصوبه قانونی در اراضی کشاورزی در خارج از محدوده شهرستان های استان تهران شکل گرفته و هم اکنون از 47 لکه صنعتی در استان، 5 لکه صنعتی ساماندهی شده است.
رئیس اداره شهرسازی و معماری استان تهران تاکید کرد: در راستای ساماندهی لکه های صنعتی در سطح استان 2 هزار واحد صنعتی در شهرک بهاریه با تهیه نقشه های مورد نیاز با وضع موجود در دولت یازدهم ساماندهی شده و اجازه نمی دهیم وسعت این لکه های صنعتی توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه برنامه ما حفظ لکه های صنعتی استان تهران با همین شرایط است، گفت: براساس مصوبه سال 1386 هیات دولت مقرر شده است این واحدها در 8 لکه صنعتی مستقر و به صورت خصوصی اداره شود و تعدادی از این لکه های صنعتی نیز به سایر شهرک های صنعتی انتقال یابد.
باقری افزود: بخش زیادی از جمعیت شهر تهران در این لکه های صنعتی شاغل هستند و خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله شرکت شهرک های صنعتی موفق شدیم بخشی از این لکه های صنعتی را در سطح استان تهران ساماندهی دهیم تا به فعالت های اقتصادی و صنعتی خود ادامه دهند.
رئیس اداره شهرسازی و معماری استان تهران تصریح کرد: ما برای ساماندهی سایر لکه های صنعتی در استان تهران وضع موجود آنها را نقشه برداری می کنیم و اجازه نمی دهیم واحدهای دیگری در حاشیه این لکه های صنعتی ساخته شود و اگر هم ساخت و سازی انجام شود با روند قانونی دستور قلع و قمع آن صادر می شود.
به گزارش ایرنا ، پیش از این علی سلیمانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران اعلام کرده بود که با اجرای کامل طرح انتقال لکه های صنعتی به شهرک های صنعتی، شاهد کاهش ترافیک و آلودگی زیست محیطی و شرایط بهتری برای محیط زیست خواهیم بود.
سلیمانی به چشم انداز انتقال واحدهای تولیدی و صنفی از تهران به شهرک های صنعتی، اشاره کرد و گفت: این واحدها اگر زمین خود را بفروشند می توانند با 20 درصد مبلغ بدست آمده از فروش زمین خود در شهرستان تهران قطعه مورد نیاز خود را در شهرک صنعتی تهیه کنند و باقی آن را به پرداخت دیون و بدهی های خود اختصاص داده و یا به صورت سرمایه در گردش در فعالیت تولیدی خود استفاده کنند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1561** خبرنگار: ایرج منصوری**انتشار:مژگان توانا

اقتصاد

شهرسازي استان تهران

لكه هاي صنعتي

آدا باقري

صنعتی تهران استان ساماندهی اداره شهرسازی اقتصادی کشاورزی شهرستان معماری انتقال واحدهای باقری تولید ایرنا موجود قانونی شرایط تولیدی سلیمانی واحدها مصوبه اجازه غیرمجاز لبنیات اینکه خبرنگار محصولات افزود برنامه سرمایه اعلام