برگزیده ها
تلاش برای انتقال بارکانتینری به ریل/توسعه خطوط ریلی درمحوطه بندری

مازندمجلس: قائم مقام راه آهن بر افزایش سهم حمل و نقل کانتینری، رفع موانع گمرکی و راهکارهای جذب محمولات به سمت حمل ریلی از بندر شهید رجایی تأکید کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نشست مشترک مقامات ارشد شرکت راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

در این نشست گزارش هایی مبنی بر افزایش حمل و نقل ریلی، توسعه خطوط ریلی در کلیه انبارهای محوطه بندری شهید رجایی و سایت های آن و راه های افزایش حمل بار توسط راه آهن ارائه شد.

در این جلسه راه کارهای کاهش مشکلات و تعامل بیشتر بین راه آهن، بنادر و دریانوردی و شرکت های حمل بار ریلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مقرر شد جهت حمل بیشتر بار توسط راه آهن ضمن تشکیل جلسات سه جانبه بین بنادر و راه آهن و شرکت های مربوطه، تصمیم گیری های مؤثر و مفید اتخاذ و اجرایی شده و سیاست کلی بر حمل بیشتر بار بندر شهید رجایی با راه آهن، پیگیری و عملیاتی شود.

همچنین قائم مقام راه آهن در نشست مشترک برافزایش میزان تخلیه و بارگیری به خصوص راه اندازی قطارهای مستقیم و برنامه ای کانتینری از بندر شهید رجایی به سایر مقاصد اشاره و تأکید کرد.

اصلاح، مرمت و تکمیل برخی خطوط فرعی که عملیات تخلیه و بارگیری در آن خطوط انجام می گیرد، از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بوده است.

احمد خدایی قائم مقام راه آهن ضمن بازدید از اداره کل راه آهن هرمزگان، بر افزایش سهم حمل و نقل کانتینری، رفع موانع گمرکی و راه کارهای جذب محمولات به سمت حمل ریلی از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و سایت های تخلیه و بارگیری ریلی تأکید کرد.

رجایی بنادر بیشتر تخلیه بارگیری مشترک افزایش کانتینری تأکید توسعه بندری کارهای گزارش دریانوردی