برگزیده ها
راه‌اندازی سامانه یکپارچه مالی وزارت راه و شهرسازی

مازندمجلس: رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات راه‌اندازی سامانه یکپارچه مالی این وزارت در دست اجراست و تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی صفدری از آغاز عملیات راه‌اندازی سامانه یکپارچه مالی با رویکرد حسابداری تعهدی در ستاد وزارت‌خانه و ۳۵ اداره‌کل راه و شهرسازی به صورت همزمان خبر داد و بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه ایجاد یکپارچگی در سطح سامانه‌ها و داده‌ها، انضباط و شفافیت بیشتر مالی و دسترسی دقیق  و برخط (آنلاین) به اطلاعات مالی شامل قراردادها و پیشرفت‌های ریالی در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در مجموعه ادارات‌کل راه و شهرسازی است.

وی تاکید کرد: تعدد سامانه‌های مالی در استان‌ها و اعمال سلیقه‌های مختلف در فرآیندهای مالی همیشه به عنوان بزرگترین مشکل در تجمیع اطلاعات مالی در ادارات کل بوده و قطعا با ایجاد این سامانه از دوباره کاری و ورود مجدد اطلاعات مالی به سایر سامانه‌های اطلاعاتی وزارت متبوع از جمله سامانه اجرایی و پایش طرح‌های عمرانی (سبا) جلوگیری خواهد شد. ضمن اینکه با توجه به اینکه این سامانه جایگزین سامانه‌های قبلی مالی خواهد شد دسترسی به اطلاعات مالی، دقیق و قابل اطمینان خواهد بود.

صفدری برنامه زمانی انجام این پروژه را هشت ماه اعلام کرد و گفت: تا پایان اسفند ماه، ستاد وزارت‌خانه به همراه ۳۵ اداره‌کل استانی از این سامانه بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: این سامانه به صورت متمرکز (Central) در مرکز داده وزارت راه و شهرسازی میزبانی خواهد شد و با توجه به تحت وب بودن سامانه، دسترسی به آن از هر جای کشور آسان خواهد بود و قابل ارائه از طریق اینترنت است. بنابراین به جهت حفظ امنیت داده‌ها ممکن است این سامانه در بستر ارتباطی MPLS ارائه شود که این موضوع در دستور کار کارشناسی است و بر اساس نتایج حاصل، تصمیم گیری لازم در این خصوص به عمل خواهد آمد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی گفت: برای انتخاب این سامانه و راهکارهای اجرایی آن بیش از یک سال زمان صرف شده و کمیته‌ای متشکل از مشاوران مالی، ذی‌حسابان و کارشناسان امور مالی و نرم‌افزاری وزارت متبوع جهت بررسی‌های فنی مالی و نرم‌افزاری تشکیل شده و در جلسات متعدد کارشناسی به بررسی سامانه‌های موجود در کشور پرداخته‌اند.

سامانه شهرسازی وزارت اطلاعات سامانه‌های دسترسی راه‌اندازی متبوع ارائه نرم‌افزاری کارشناسی اینکه اجرایی داده‌ها صفدری یکپارچه وزارت‌خانه اداره‌کل ایجاد عمرانی