برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو هیئت انتظامی بانک‌ها گفت که تخلفات زیادی درباره اجرای مصوبه کاهش نرخ سود بانکی به این هیئت رسیده که در حال بررسی است.

مازندمجلس: محمدرضا تابش با اشاره به جلسه صبح امروز (یکشنبه) هیئت انتظامی بانکها، اظهار کرد: این هیئت بر اساس گزارش معاون نظارت بانک مرکزی تخلفات را مورد بررسی قرار می‌دهد البته امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که هیچ تخلفی گزارش نشود و سرمایه گذاران بانکها و موسسات اعتباری شرایط کشور را درک کنند و از موهبتی که نصیبشان شده و مورد اعتماد مردم و حاکمیت قرار گرفته‌اند، استفاده کنند و مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند.
وی اضافه کرد: بانکها باید به کار بانکداری خود بپردازند و به سمت بنگاه‌داری که مخرب کار بانکداری است، نروند و سرمایه بانکها را در بازار ارز و مسکن هزینه نکنند؛ البته موسسین بانک‌های خصوصی افراد نخبه و باهوشی هستند و ما از آنها می‌خواهیم شأن و جایگاه خود را حفظ کنند و سیاست‌های حاکم بر بازار پول وسرمایه را در بانکهای و موسسات اعتباری خود اجرا کنند.
این عضو شورای پول و اعتبار خاطر نشان کرد: تخلفات زیادی درباره اجرای مصوبه کاهش نرخ سود بانکی به هیئت انتظامی بانکها رسیده که در این هیئت در حال بررسی است. البته ما از سرمایه‌گذاران بانکها می‌خواهیم به کمک دولت بیایند و مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار را اجرا کنند. به هر حال مجوزهایی که به آنها اعطا شده مجوزهای ممتازی است و آنها صلاحیت‌هایی داشته‌اند که این مجوزها را دریافت کرده‌اند؛ لذا ضروری است شأن و جایگاه خود را رعایت کنند تا کار به حوزه نظارت و ارسال گزارش تخلفشان به هیئت انتظامی بانکها نرسد و مشمول سلب صلاحیت و جریمه های سنگین نشوند.
تابش در پایان تاکید کرد که هیئت انتظامی بانکها طبق قانون تخلفات بانک‌ها در حوزه کاهش نرخ سود بانکی را مورد بررسی قرار می دهد و به شکل قانونی با متخلفین برخورد می کند و احکام لازم را صادر خواهد کرد.
بانکها انتظامی گزارش بررسی البته تخلفات می‌خواهیم بازار جایگاه شورای بانکی اعتبار بانکداری شرایط نظارت سنگین مرکزی صلاحیت موسسات سرمایه اعتباری