برگزیده ها
انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی به جای طلب ایمیدرو

مازندمجلس: رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: دولت اجازه دهد به جای طلبمان از محل واگذاری ها، اوراق مشارکت ارزی و ریالی منتشر کنیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، مهدی کرباسیان که در مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو سخن می گفت، تصریح کرد: طبق قانون، باید ۷۰ درصد درآمد ناشی از واگذاری شرکت های تحت پوشش سازمان های توسعه ای به سازمان ها برگردد که با احتساب شرکت های واگذار شده در ایمیدرو، این رقم به ۳۵۰۰ میلیارد تومان می رسد که تنها طی سال ۹۴، ۵۷ میلیارد تومان به ایمیدرو پرداخت شد که البته ۲۰ میلیارد تومان آن به خزانه برگشت.

وی ادامه داد: ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و سرمایه گذاری خارجی ها، دچار محدودیت مالی است و انتظارمان از دولت در شرایط فعلی، پرداخت پول نیست بلکه دولت حمایت کند و به اندازه ای که طلب داریم اوراق مشارکت ارزی و ریالی منتشر کنیم. این جمع بندی پذیرفته شده اما عملیاتی نمی شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه طی دولت یازدهم برای اجرا و تکمیل طرح های بخش معدن و صنایع معدنی، مدل های مختلفی را عملیاتی کردیم، اظهار داشت: برای برخی معادن، قراردادهای ۲۰-۲۵ ساله با بخش خصوصی منعقد شد که معدن حفظ و تنها محصول برداشت می شود، برای برخی طرح ها مانند طرح های فولادی ۶۵درصد مشارک گرفتیم که از میان این طرح ها، واحد آهن اسفنجی طرح فولاد شادگان آماده افتتاح است. وی ادامه داد: طرح فولاد میانه به تولید رسیده و واحد آهن اسفنجی طرح فولاد نی ریز نیز تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: طرح تولید سنگ آهن کم عیار از باطله های معادن جلال آباد، توسط بخش خصوصی، مدلی دیگر بود که ایمیدرو اجرایی کرد. کرباسیان خاطر نشان کرد: تاکنون ۲ میلیارد یورو فاینانس برای طرح ها گشایش اعتبار شده است.

در پایان مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو،‌ صورت های مالی منتهی به پایان سال ۱۳۹۵ این سازمان به اتفاق آرا، به تصویب رسید.

ایمیدرو میلیارد معدنی فولاد تومان ادامه صنایع معادن توسعه پایان عملیاتی خصوصی اسفنجی تولید سالانه ریالی مشارکت کرباسیان عمومی اوراق پرداخت