برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر به اقدام کره شمالی برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای واکنش نشان داد.

مازندمجلس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه  منابع خبری روز یکشنبه به اقدام پیونگ‌یانگ در انجام ششمین آزمایش هسته‌ای واکنش نشان داد.   
به گزارش تسنیم وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «کره شمالی یک آزمایش هسته‌ای بزرگ انجام داده است. گفتار و کردار آنها کماکان برای ایالات متحده بسیار پرمخاطره و خطرناک است.»
«دونالد ترامپ» اضافه کرد: «کره شمالی، کشوری سرکش است که باعث شرمساری چین شده؛ [پکن] در تلاش است که کمکی انجام دهد، اما موفقیت اندکی به دست می‌آورد. کره جنوبی هم دارد به این درک می‌رسد که همان‌طور که به آنها گفته‌ام، صحبت از مماشات با کره شمالی کارساز نخواهد بود. آنها فقط یک چیز می‌فهمند.»
 منابع خبری روز یکشنبه پس از اعلام وقوع دست‌کم دو زمین‌لرزه در نزدیکی سایت هسته‌ای کره شمالی واقع در شمال شرق این کشور، از اقدام پیونگ‌یانگ برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای خود خبر دادند.  
ابتدا سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.3 در مقیاس ریشتر را در این منطقه این ثبت کرده است. دولت کره جنوبی گفت به نظر می‌رسد این زمین‌لرزه ناشی از انجام آزمایش هسته‌ای بوده است.
پس از آن، مرکز لرزه‌نگاری چین اعلام کرد زمین‌لرزه دومی با قدرت 4.6 در مقیاس ریشتر را به فاصله هشت دقیقه پس از زمین‌لرزه اول به ثبت رسانده است که احتمالاً ناشی از انفجار بوده است.
در ژاپن، وزیر خارجه این کشور در جمع خبرنگاران تأیید کرد که این زمین‌لرزه  ناشی از آزمایش هسته‌ای بوده است.  نخست‌وزیر «شینزو آبه» گفت کشورش یک آزمایش هسته‌ای دیگر را تحمل نخواهد کرد.
کره شمالی هم اعلام کرد ساعت 15 یکشنبه به وقت محلی (ساعت 2:30 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی، برابر با ساعت 11 صبح به وقت تهران) خبر مهمی را اعلام خواهد کرد. تلویزیون رسمی کره شمالی در بخش اخبار ساعت 15 خود اعلام کرد این کشور یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است. 
روزنامه واشنگتن‌پست نوشته حادثه روز یکشنبه می‌تواند نقشی اثرگذار در معادلات واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ داشته باشد. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر کره شمالی هشدار داده او را محک نزند.
هسته‌ای آزمایش شمالی اعلام یکشنبه زمین‌لرزه ترامپ آمریکا دونالد پیونگ‌یانگ ششمین منطقه نخواهد ریشتر مقیاس  منابع واکنش رئیس‌جمهور اقدام موفقیت جنوبی می‌رسد