برگزیده ها
مازندمجلس: سخنگوی قوه قضاییه گفت: در جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی قرار شد حصر سران فتنه ادامه داشته باشد.

به گزارش مهر، غلامحسین محسنی اژه ای در یکصد و هفدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اخبار ضدونقیضی که راجع به حصر و مسائل مرتبط با آن امروز در رسانه ها مطرح است، آیا قوه قضاییه بنا ندارد برای افکارعمومی این مسئله را به صورت شفاف روشن نماید؟، گفت: اتفاقی در سال ۸۸ افتاد که کار محرمانه ای بود و عده ای هم از ماهیت مسئله خبر نداشتند. در نیمه دوم ۸۸ و ۸۹، یک جریان کامل براندازی مطرح شد و آمریکا و اسرائیل به پشت صحنه این مسئله وارد شدند و اگر هوشیاری مردم و مسئولان نبود، شاهد حوادث دیگر بودیم. ممکن است بگوئیم ابتدای جریانات سال ۸۸ چیز دیگری بود اما پس از آن هدف براندازی دیده می شد.

وی به مصوبه شورای عالی امنیت ملی اشاره و تصریح کرد: اسفند ۸۹ مصوبه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد. پس از آن هم قوع قضائیه قرار شد نسبت به اعمال محرمانه ورود کند.

محسنی اژه ای افزود: مصوبه ۵۴۴ شورای عالی امنیت ملی حصر را تصویب کرد و در این مصوبه تصریح شد که وزارت اطلاعات زیر نظر قوه قضائیه اقداماتی را در رابطه با محصوران داشته باشد.

وی در خصوص جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی گفت: این مسئله دستور شورای عالی امنیت ملی نبوده اما مطرح شد و قرار شد حصر باقی بماند.

وی در خصوص جزئیات جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی گفت: شنیده ام که در جلسه اخیر این موضوع جزو دستور جلسه شورا نبوده اما مطرح می شود اما باز قرار می شود، حصر همچنان باقی بماند. بحث دیگر این است که در طول این مدت برخی خانواده هایشان و خودشان در رابطه با برخی مسائل مثل رفت و آمدها و مسائل پزشکی درخواست هایی داشتند که به تمام آنها توجه داشتند.

وی با بیان اینکه در امر پزشکی نه تنها کوتاهی نشده بلکه بنا به نظر پزشکان و نظر روسای بیمارستان هایی که آقای کروبی بستری شده بود، ما برای روسای قوا هم چنین سرویسی نداریم، گفت: دو الی سه سال پیش، حاج خانم کروبی تقاضا کرد که خانه جدیدی خریدیم و می خواهیم از این خانه منتقل شویم که بعد از بررسی ها موافقت شد. گهگاهی درخواست های دیگر داشتند که هر آنچه که در چارچوب این مصوبه بوده، انجام شده است.

وی افزود: از حدود یکسال پیش ریاست قوه قضاییه دستوراتی دادند که نسبت به برخی از مراجعات بستگان درجه یک، گشایش بیشتری داده شود. کمیته ای در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری و هماهنگی تشکیل شد.

محسنی تصریح کرد: افرادی از قوه قضاییه و وزارت اطلاعات حضور دارند، امورات را تمشیت می کنند. در مورد مسائل پزشکی قرار بود علاوه بر خود حاج خانم کروبی که زمانی رئیس بیمارستان بود، وزیر بهداشت هم نظارت کند.

وی تاکید کرد: حصر درباره همسر کروبی نیست.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: اینکه افرادی تصور کنند الان با فضاسازی و جوسازی، مصوبه شورای عالی امنیت ملی باطل می شود، سخت در اشتباه هستند زیرا شورای عالی امنیت ملی نه آن موقع ونه الان با فضاسازی تصمیم نمی گیرد و قوه قضاییه هم همین طور است و چه بسا در قضایای مشابه، فضاسازی ها کار را بدتر کرده است. آن کمیته و قوه قضاییه به عنوان ناظر و وزارت اطلاعات به عنوان مجری و ضابط، کاری که در چارچوب مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، را انجام می دهد و اگر روزی هم مصوبه شورای عالی امنیت ملی نباشد، قوه قضاییه کار خود را انجام می دهد.

نیروهای امنیتی با تعهد از خانواده کروبی خارج شدند

وی در خصوص خروج نیروهای امنیتی از منزل کروبی گفت: نقل قول از مباشرین این قضیه، گفته شد افرادی که به خانه رفت و آمد می کنند با حضور افرادی که برای امنیت مسئله در طبقه پایین مستقر هستند،  ناراحت اند. گفتم الزامی ندارد که حتما داخل خانه باشد. الان هم می گویم که اینها با شرط آقای کروبی از خانه خارج نشدند بلکه یک درخواست بود که بررسی و موافقت شد و افراد چهارشنبه هفته قبل از خانه خارج شدند و تعهدی از خانواده ایشان گرفته شد که تامین این مسائل با خود شماست و اگر در منزل اتفاقی پیش آمد، با خود شماست. در بیرون از خانه امکانی فراهم شده و همین نیروها امنیت را فراهم می کنند.
امنیت شورای مصوبه کروبی قضاییه مسئله مسائل خانواده افرادی تصریح وزارت فضاسازی پزشکی درخواست داشتند اطلاعات محسنی چارچوب کمیته موافقت بررسی دادند ادامه شماست فراهم امنیتی نیروهای عنوان بیمارستان اینکه اتفاقی رابطه محرمانه افزود قضائیه دستور نبوده براندازی سخنگوی ندارد بماند روسای