برگزیده ها

مازندمجلس: مسکو، پکن، پاریس و آژانس انرژی اتمی قویا آزمایش هسته ای پیونگ یانگ را محکوم کردند.

مازندمجلس:
بامداد امروز کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی بار دیگر جهان را بهت زده کرد، وی در کنار یک نمونه از بمب های هیدروژنی خود که در حال بازدید بود ششمین  آزمایش هسته ای خود را به ثمر نشاند و با موفقیت انجام شد.
در همین حال برخی از قدرت های منطقه ای به آزمایش هسته ای این جزیره کوجک  واکنش نشان داده اند که از نظر می گذرانید:

شینزو آبه
 نخست وزیر ژاپن اعلام کرد آزمایش هسته ای کره شمالی به طور قطع غیرقابل قبول خواهد بود. 
آژانس انرژی اتمی
آژانس بین المللی انرژی اتمی آزمایش هسته ای کره شمالی را بسیار تاسف آور خواند. 

آمانو آزمایش هسته ای کره شمالی را بسیار تاسف آور خواند
به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای آزمایش هسته ای کره شمالی را بسیار تاسف آور خواند.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وین، یوکیا آمانو در بیانیه ای اعلام کرد :این ازمایش جدید که در ادامه دو ازمایش دیگر در سال گذشته و ششمین آزمایش از سال 2006 میلادی محسوب می شود کاملا غیرقابل قبول و بی توجهی به خواسته های مکرر جامعه بین المللی است. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخش دیگر از این بیانیه از کره شمالی درخواست کرد همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را کاملا اجرا کند.آمانو تاکید کرد: آژانس از نزدیک تحولات مرتبط با برنامه اتمی کره شمالی را که مایه نگرانی شدید است، دنبال می‌کند .ما امادگی خود را برای حل مسالمت امیز این مساله اعلام می کنم. خبرگزاری یونهاپ؛ کره شمالی اعلام کرد بمب هیدروژنی خود را با موفقیت آزمایش کرده است. کیم جونگ اون، رئیس جمهور کره شمالی گفت: دستور آزمایش بمبی هیدروژنی را که برای قرار گرفتن بر روی موشک بالستیک قاره پیما آماده شده، صادر کرده است.تلویزیون کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون دستور آزمایش یک بمب هیدروژنی را داده است که قابلیت حمل توسط یک موشک دوربرد را داشته باشد.
مکرون خواستار برخورد قاطع با کره شمالی شد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد جامعه بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، باید سریعا و قاطعانه به آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی واکنش نشان دهد.در بیانیه مکرون که توسط دفتر رئیس جمهور فرانسه منتشر شده در این باره آمده است: "رئیس جمهور از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست می کند تا سریعا به این نقض جدید حقوق بین المللی توسط کره شمالی واکنش نشان دهند."به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، در ادامه این بیانیه آمده است: "جامعه بین الملی باید در مقابل این تحریک جدید، با قاطعیت تمام برخورد کند تا بدین ترتیب، کره شمالی بدون هیچ گونه قید و شرطی به مسیر گفتگو باز گردد و مسیر کامل، قابل راستی آزمایی و غیر قابل بازگشت برچیده شدن برنامه هسته ای و بالستیک خود را در پیش بگیرد."
روسیه آزمایش هسته ای کره شمالی را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ، روسیه آزمایش هسته ای کره شمالی را به شدت محکوم کرد.  وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد آزمایش هسته ای کره شمالی تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می رود.

بیانیه سازمان معاهده منع آزمایش های هسته‌ای درباره کره شمالی

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس کمیسیون مقدماتی معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای، آزمایش هسته ای کره شمالی را تهدید جدی برای صلح و ثبات بین المللی دانست.به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما پالینا ماریا فرانسشی ناوارو، رییس کمیسیون مقدماتی معاهده  منع جامع  آزمایش های  هسته ای در بیانیه ای که یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری صداوسیما قرار گرفته است، نوشت: صبح امروز، سیستم  نظارتی ما (CTBT)، شکل موج های لرزه ای را شناسایی کرد که احتمالا ناشی از آزمایش هسته ای توسط جمهوری دموکراتیک خلق کره بود. پس از آن، کره شمالی اعلام کرد که یک آزمایش هسته ای انجام داده است. چنانچه این اثبات شود، این ششمین آزمایش این کشور خواهد بود.وی در ادامه نوشت: این مسئله، یکی از بزرگترین نگرانی های جامعه جهانی و کاملا غیر قابل قبول بوده و تهدید جدی برای صلح و ثبات بین المللی است. رییس کمیسیون مقدماتی معاهده منع  جامع آزمایش های هسته ای در این بیانیه افزود: آزمایش امروز، نشان می دهد که باید این پیمان هرچه سریعتر به اجرا در آید. من از همه کشورهای جهان می خواهم تلاش کنند تا به این هدف برسیم.

شگفتی ناظران از پیشرفت هسته ای کره شمالی
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، پروفسور دانیل پینکستون در گفتگو با این شبکه گفت :«رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بر این باور است که زمین لرزه روز یکشنبه نتیجه ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی بوده است. »این کارشناس با اعلام اینکه کره شمالی به صورت روزانه پیگیر برنامه های هسته ای و موشکی خود بوده و منابع زیادی را صرف آنها کرده است گفت جهان اکنون باید به این بیندیشد که چگونه به این تحولات واکنش نشان دهد و چگونه کره شمالی را از استفاده از این سلاح ها باز دارد.پینکستون درباره اهمیت دستیابی کره شمالی به سلاحی هسته ای که برد آن بیش از ارزیابی های قبلی خواهد بود گفت :«کره شمالی پیشرفت سریعی داشته است و به رغم اینکه کره شمالی از سال 2006 تا پارسال پنج آزمایش هسته ای انجام داده بود، بسیاری از ناظران از سرعت این پیشرفت شگفت زده شده اند. این فناوری به دهه 1950 تعلق دارد. مهم ترین دارایی برای دستیابی به این ظرفیت، نیروی انسانی است. کره شمالی از دهه 1950 دانشمندان و مهندسان مورد نیاز برای پرورش این نیروی انسانی را در اختیار داشته است. بنابر این، مدتهای طولانی است که پیونگ یانگ روی این برنامه کار کرده است. رژیم کره شمالی نشان داده است که اراده سیاسی را برای تداوم کار روزانه روی چنین برنامه هایی دارد و ما دیگر نباید تعجب کنیم. اما این سلاح ها هدف نهایی نیستند، آنها وسیله ای برای تحقق اهداف دیگر هستند. ما باید سیاست و انگیزه ها را نیز در نظر بگیریم و بدانیم کره شمالی چه خواهد کرد و در چه شرایطی ممکن است از این سلاح ها استفاده کند. ما باید توجه دقیقی به سیاست و اهداف کره شمالی داشته باشیم.»
شمالی آزمایش اعلام گزارش المللی بیانیه خبرگزاری برنامه واکنش امنیت آژانس جامعه جمهور انرژی هیدروژنی ششمین معاهده شورای ادامه کاملا مقدماتی روسیه فرانسه مکرون کمیسیون پیشرفت امروز صداوسیما بسیار دستیابی اهداف استفاده شمالیبه درباره انسانی نیروی سیاست تهدید اینکه محکوم روزانه چگونه پینکستون اختیار ناظران تحولات غیرقابل خواند مرکزی منطقه موفقیت هسته‌ای پیونگ  آزمایش مدیرکل آمانو برخورد یکشنبه سریعا بالستیک دستور ازمایش درخواست نگرانی گفتگو