برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی دستگاه قضا گفت که گزارش های جدیدی در رابطه با پرونده محمود احمدی نژاد ارائه شده، اما پرونده جدیدی تشکیل نشده است.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی نژاد گفت:‌ نسبت به توضیحات جلسه قبل اتفاق جدیدی رخ نداده، البته بعضی گزارش‌های جدید آمده، اما پرونده جدیدی تشکیل نشده است.  
وی افزود: پرونده آقای جوانفکر نیز به آن پرونده ربطی ندارد و آقای جعفری توضیحاتی در این رابطه ارائه کردند که من توضیح اضافه‌ای از آن ندارم.
سخنگوی دستگاه قضا همچنین درباره میزان آمادگی قوه قضاییه برای اجرایی شدن قانون کاهش مجازات اعدام برای جرایم قاچاق مواد مخدر در صورت تائید این شورای نگهبان  گفت:‌ این قانون شامل محکومین حبس ابد و اعدام می شود که در خصوص آنها باید بررسی صورت گیرد.
وی ادامه داد:‌ بستگی دارد این موضوع به تائید شورای نگهبان برسد یا خیر. چون میزان تمهیدات ما برای اجرایی کردن فرق می کند، اما ما با فرض اینکه این قانون تائید شود تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم و در حال پیگیری است، البته بحثی بین حقوقدان ها وجود دارد و این طور نیست که فقط اجرای احکام بتواند در این باره تصمیم بگیرد. چون وقتی از مجازات اعدام رهایی پیدا کرد به نظر می رسد دادگاه مجدد باید رای دهد.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جرایم و تخلفات در حال افزون شدن است از جمله جرایم علیه زنان و کودکان و یکی از معاونت‌ها یعنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم در این زمینه تخصیص داده شده، شما به عملکرد این معاونت چه نمره ای می‌دهید؟ گفت: در سال های اخیر نسبت به سال های گذشته جرایم خشن نه تنها افزایش نیافته، بلکه کاهش هم یافته است و  پلیس ما با استفاده از امکانات و تجهیزات سریع جرایم را کشف می‌کند و به آن ها رسیدگی می شود، البته استفاده از  فناوری های نوین و فضای مجازی باعث شده تا بسیاری از مسایل در کشور مطرح شود. در گذشته اگر اتفاقی در یک استان رخ می داد، شهرهای اطراف از آن خبردار نمی شدند، اما امروز فضای مجازی باعث شده اخبار در مدت چند دقیقه منتشر شود که این موضوع هم حسن دارد و هم ضرر.
وی تاکید کرد: معاونت پیشگیری از قوه قضاییه به تنهایی نمی تواند از بروز جرایم جلوگیری کند و دولت و مجلس هم باید کمک کنند. بنده بارها گفته ام که یکی از علت های اصلی بروز جرایم بیکاری است و حتی همین مواد مخدر هم باعث فساد و جرم می شود.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: بیکاری و طولانی شدن ازدواج و مواد مخدر باعث ایجاد فساد و جرایم می شود که نه تنها معاونت پیشگیری، بلکه کل قوه قضاییه هم می توانند از بروز آن ها جلوگیری کند، البته معاونت پیشگیری قوه قضاییه به نهادهای مختلفی تذکر داده و با نهادهای زیادی تفاهمنامه امضا کرده که موفق هم بوده و ناگفته نماند که در این زمینه به همکاری تمام نهادها از جمله دولت و  مجلس و ... نیاز است.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در رابطه  با صحبت های معاون دادستان کل که گفته به وزارت ارتباطات گزارش تخلف 8 هزار کانال تلگرامی غیرقانونی را داده است، گفت: امیدواریم با حضور آقای جهرمی بتوانیم زیرساخت‌های لازم و اقدامات مثبتی را برای بسته شدن کانال‌های تلگرامی متخلف و تهیه زیرساخت‌های فضای مجازی انجام دهیم.
جرایم قضاییه پرونده معاونت البته پیشگیری قانون اعدام تائید مجازی محسنی‌اژه‌ای جدیدی سخنگوی استفاده گذشته محمود زمینه بیکاری زیرساخت‌های تلگرامی نهادهای تشکیل جلوگیری اینکه افزود مجازات رابطه اجرایی گزارش درباره میزان موضوع نگهبان شورای سوالی