برگزیده ها
بدون نظام و سیستم نمی‌توان، شریعت را پیاده کرد

مازندمجلس: نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: ملت ایران امروز نقش و رسالت خطیری را در فراهم سازی زمینه جهانی شدن اسلام با محوریت ولی فقیه و اطاعت و جهاد در راه آرمان‌های بعثت و امامت بر دوش دارند.

مازندمجلس: نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: ملت ایران امروز نقش و رسالت خطیری را در فراهم سازی زمینه جهانی شدن اسلام با محوریت ولی فقیه و اطاعت و جهاد در راه آرمان‌های بعثت و امامت بر دوش دارند.

به گزارش ایلنا،   آیین تکریم و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین استان، در سالن همایشهای شهید سبحانی سپاه استان البرز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در این مراسم با تبریک اعیاد قربان و غدیر، با بیان اینکه مهمترین تدبیر خداوند متعال برای تکامل بشر، "بعثت" است، اظهار داشت: بعثت زندگی انسان را تا ابد خالص و زیبا کرده و  مبتنی بر دو رکن اساسی " شریعت "جامع و کامل و "رهبری" مطلوب می باشد.

 وی با بیان اینکه بدون نظام و سیستم نمی‌توان، شریعت را پیاده کرد و حکومت دینی به سیستم اجرایی و ساختار نیاز دارد، از مجرای تحقق ولایت الهی، مرجعیت تبیین شریعت، تحقق حاکمیت توحیدی و صیانت از شریعت به‌ عنوان ویژگی‌های رهبری مطلوب نام برد.

نماینده ولی فقیه در سپاه  با اشاره به اینکه ولایت از ذات خداوند است، بیان کرد: مجرای تحقق ولایت الهی و حیات معنوی  انبیا هستند و خداوند متعال ۱۲۴ هزار انسان والا را برای تحقق این مهم برای بشریت فرستادند.

سعیدی با بیان اینکه پس از پیامبر اسلام، مجرای تحقق ولایت الهی ائمه معصومین(ع) هستند، اضافه کرد:  قانون فراگیر وکامل  دارای ۲ شرط اساسی  پوشش دادن همه مقاطع زندگی انسان _ که تنها ذات خداوند متعال می‌تواند آن را وضع کند_ و  مصونیت از خطا و اشتباه است و این قانون در عین استمرار، متناسب با متغیرهای زمانی و مکانی شرایط جامعه را به پیش می برد.

وی افزود: دین و شریعت، قانون جامع و کاملی است که تکامل آفرین بوده و می تواند زیر بنای همه قوانین قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به اینکه بدی‌ها و خوبی‌ها، حلال و حرام‌ها و پاکی‌ها و ناپاکی‌ها، مقدس‌ها و نامقدس‌ها، هنجار و ناهنجارها یکی از لایه‌های مرزبندی بین اسلام و لیبرالیسم می‌باشد، اظهار کرد: مکتب لیبرالیسم برخواسته از امانیسم تنها به حواس و عقل معطوف به تجربه در شناخت اکتفا می‌کند، اما اسلام علاوه بر حسّ و تجربه و عقل، وحی را به عنوان مهمترین منبع شناخت مورد توجه قرار می دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان  انقلابی الهی، امروز تجربه بسیار مهمی برای ملت ایران است، افزود: بشریت در طول چند هزار سال گرفتار خطاو اشتباه استراتژیک  شد و از مکتب انبیاء فاصله گرفت، اما امروز حکومتی اسلامی بر مبنای اندیشه بعثت و تدبیر ذات باریتعالی و ولایت فقیه در ایران شکل گرفته است.

سعیدی با بیان اینکه حق حاکمیت با قدرت حاکمیت جداست، گفت: حق حاکمیت از ذات باریتعالی و قدرت حاکمیت از مردم است.

وی افزود: از دیدگاه امام راحل، مردم مجرای فعلیت ولایت الهی و زمینه ساز حاکمیتی که از جانب خدا معین شده است، می باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان تاکید کرد: ملت ایران امروز نقش و رسالت خطیری را در فراهم سازی زمینه جهانی شدن اسلام  با محوریت ولی فقیه و اطاعت و جهاد در راه آرمانهای بعثت و امامت بر دوش دارند.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاشهای حجت الاسلام و المسلمین موحد در دوران مسئولیت، حجت الاسلام و المسلمین کرمی به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) منصوب شد.

اینکه ولایت شریعت نماینده حاکمیت اسلام مجرای سعیدی خداوند امروز الاسلام عنوان قانون استان سیستم تجربه متعال انسان افزود زمینه مطلوب رهبری نمی‌توان بشریت باریتعالی پایان المسلمین اسلامی شناخت زندگی اشتباه لیبرالیسم اشاره تدبیر محوریت اطاعت امامت جهانی فراهم تاکید رسالت خطیری دارند مسئول مهمترین پیاده تکامل مراسم والمسلمین نمایندگی مجتبی البرز اظهار