برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ناخواسته، توجه رسانه‌ها را به اندازه دستانش جلب کرد.

مازندمجلس:

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا حین بازدید از پناهگاه سیل زدگان هیوستن، بار دیگر به طور ناخواسته موضوعی که همیشه از آن فراری بوده را پیش کشید؛ «دستانش»!

به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتون پست: پس از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، ترامپ اظهارنظر درباره اندازه دست هایش را فراموش کرده بود. با این حال، حضور در پناهگاه سیل زندگان توفان هاروی در هوستون باعث شد، بار دیگر توجه رسانه ها را به اندازه دستانش جلب کند.

ترامپ در حالی که دستکش لاستیکی به دست داشت و بسته های مواد غذایی را بین سیل زدگان پخش می کرد خطاب به خبرنگارانی که در محل حاضر بودند گفت: «دست های من خیلی بزرگ است.»

او سپس دست کش ها را از دست خارج کرد و با خوشحالی به خوش و بش با سیل زدگان و دست دادن با آنها ادامه داد.

دونالد ترامپ: چقدر دست های من گنده‌س!/ اندازه دست های ترامپ بار دیگر سوژه رسانه ها شد

برخی رسانه ها در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور آمریکا نوشتند: ترامپ با اشاره به دست های بزرگش سعی داشت خود را فردی خیرخواه و دلسوز نشان دهد. این در حالی است که بسیاری از رسانه ها اعلام کردند رئیس جمهور با اشاره به دست هایش، یک داستان قدیمی را بار دیگر تازه کرد!

به نظر می رسد، ترامپ از اندازه دست هایش رنج می برد و نسبت به انتقادها و شوخی هایی که در این باره مطرح می شود، حساس است و ناخواسته موضوع دست های کوچکش را که همواره در پس ذهن او باقی مانده، پیش کشیده است.

در حقیقت، دست های کوچک رئیس جمهور میلیاردر آمریکا به مدت چند دهه است که باعث شده او هدف تمسخر و انواع انتقادها قرار بگیرد. حدود 30 سال پیش، «گریدون کارتر»، دبیر مجله «ونیتی فیر»، برای نخستین بار به دونالد ترامپ لقب «فرد عامی با انگشتان کوچک» را داد. توصیف عجیب این روزنامه نگار تا به امروز به برچسبی برای انتقاد و دست انداختن ترامپ تبدیل شده است.

موضوع دست های کوچک ترامپ، آخرین بار در طول رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد. «مارکو روبیو»، از دیگر نامزدهای انتخابات 2016 آمریکا، در اظهاراتی گفت دست های کوچک ترامپ نشان می دهد که او فردی «بی اعتبار» است. ترامپ نیز در واکنش به این اظهارات، در یکی از سخنرانی های انتخاباتی دست های خود را بالا برد و با نشان دادن آن به حاضران اعلام کرد که موضوع دست های کوچک او امری ساختگی است. او حتی در مصاحبه با واشنگتن پست دست های خود را عادی، قوی، عالی و بزرگ توصیف کرد.

با وجود این، مجله هالیوود ریپورتر سال گذشته با ارائه مدارک کافی ادعای ترامپ را درباره اینکه دست هایش بزرگ است، رد کرد. این مجله آمریکایی تصویری از دست های مجسمه مومی ترامپ در موزه «مادام توسو» تهیه کرد و نشان داد بلندی دست های ترامپ 7.25 اینچ است که کمی کوچک تر از دست های 85 درصد از مردان آمریکایی است.

دونالد ترامپ: چقدر دست های من گنده‌س!/ اندازه دست های ترامپ بار دیگر سوژه رسانه ها شد

رئیس جمهور آمریکا در سفر دوم خود به ایالت تگزاس برخلاف سفر هفته گذشته، به میان مردم مصیب‌دیده رفت و از نزدیک با آن‌ها همدردی کرد. او همچنین به توزیع غذا میان سیل‌زدگان و بازی با کودکان آن‌ها پرداخت تا شاید در اولین فاجعه طبیعی دوران ریاست جمهوری خود صحنه‌هایی را در برابر دوربین رسانه‌ها خلق کند که در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بتواند از آن‌ها در فیلم‌ها و پوستر‌های تبلیغاتی خود استفاده کند.

ترامپ پس از سفر اول خود به تگزاس به شدت از سوی اشخاص و رسانه‌هایی که معتقد بودند او به عنوان رئیس جمهور به اندازه کافی با مردم مصیب‌دیده همدردی نکرده است، مورد انتقاد قرار گرفت.

ترامپ آمریکا جمهور اندازه جمهوری ریاست رسانه موضوع انتخابات زدگان آن‌ها انتخاباتی انتقاد توصیف گذشته همدردی آمریکایی تگزاس مصیب‌دیده واکنش ناخواسته دونالد رسانه‌ها دستانش درباره اعلام اشاره اظهارات انتقادها