برگزیده ها
مازندمجلس: نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مردم مجرای تحقق ولایت الهی هستند ولی حاکم از سوی خدا است و در حاکمیت نیاز به حضور مردم است.

حجت الاسلام علی سعیدی در آیین تکریم و معارفه مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، با اشاره به اینکه مهم‌ترین تدبیر ذات باری تعالی برای تکامل بشر، سامانه ای به نام بعثت است، اظهار داشت: بعثت دارای دو رکن اساسی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بعثت حیات بخش انسان است و زندگی انسان را تا ابد خالص و زیبا می‌کند، ادامه داد: بعثت دو رکن شریعت کامل و رهبری مطلوب را دارد که در کنار هم آب حیات را شکل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ولایت از ذات خداوند است، بیان کرد: ولایت الهی مجرا می‌خواهد و مجرای تحقق ولایت الهی انبیا هستند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه بعد از پایان زندگی پیامبر اسلام، مجرای آن ائمه معصومین(ع) هستند، اضافه کرد: اگر قانونی کامل باشد دارای دو شرط اساسی است که یکی پوشاندن همه مقاطع انسان است که ذات خداوند می‌تواند آن را وضع کند که آن شریعت و دین است.

وی با اشاره به اینکه کسی که این قانون را وضع می‌کند نخست باید اشراف کامل بر انسان داشته باشد، عنوان کرد: شرط دیگر داشتن معصومیت از خطا و اشتباه است که فقط خداوند اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه رهبری مطلوب دومین رکن بعثت است که دو شرط اساسی دارد، ادامه داد: ارتباط با منبع قانون فراگیر یعنی رهبر بتواند با منبع قانونی فراگیر ارتباط برقرار کنند که از طریق وحی، علم غیب و اجتهاد امکان دارد، شرط نخست است و شرط بعدی معصومیت است که علم و عمل بدون خطا باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکل بشر این بود که در طول چند هزار سال مسیر حقیقی را گم کرده است، بیان کرد: خداوند برای بشر بسیار هزینه کرده است و 124 هزار پیامبر فرستاده است.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه این انقلاب امروز تجربه بسیار مهمی برای ملت ایران است، افزود: بشریت در طول چند هزار سال دچار اشتباه شد اما امروز حکومتی بر مبنای ولایت فقیه شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نمی دانم چرا برخی از سیاست مداران ما می گویند همه مشروعیت و مقبولیت ما از رأی مردم گرفته شده است، زیرا حق حاکمیت از سمت خدا و قدرت حاکمیت از سوی مردم است، عنوان کرد: مردم حق انتخاب دارند ولی هر انتخابی حق نیست.

سعیدی با بیان اینکه مردم مجرای تحقق ولایت الهی هستند، ولی حاکم از سوی خدا است و در حاکمیت نیاز به حضور مردم است، اضافه کرد: باید مردم خاورمیانه متحول شوند تا زمینه حاکمیت الهی فراهم شود. مردم ایران با محوریت ولی فقیه و حرکت در زمینه درست باید این زمینه را فراهم کنند.
اینکه ولایت اشاره حاکمیت نماینده سعیدی مجرای خداوند انسان اساسی الاسلام زمینه اشتباه قانون معصومیت عنوان قانونی امروز گرفته فراهم بسیار فراگیر ارتباط ادامه مقبولیت دارای مشروعیت مداران سیاست زندگی می‌کند پیامبر مطلوب رهبری شریعت اضافه