برگزیده ها
استاندارگلستان: بانک ها برای افزایش اشتغال در کنار دولت قرار گیرند

مازندمجلس: گرگان - ایرنا - استاندار گلستان اشتغال را مساله اساسی کشور بیان کرد و گفت: در شرایطی که دولت با تنگناهایی مواجه است، بانک ها باید با همت مضاعف در جهت رفع معضل بیکاری و نیز افزایش تولید و اشتغال در کنار دولت قرار گیرند.

مازندمجلس: حسن صادقلو عصر یکشنبه در چهل و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گرگان با اشاره به تاثیرعملکرد بانک های استان در رونق تولید ، اظهارداشت: سال 95 اقدامات بانک ها در ارائه تسهیلات موثر بود ولی امسال در راستای تحقق افزایش تولید و اشتغال باید فعال تر از سال گذشته عمل نمایند.
وی اضافه کرد: دولت شعار خود را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری تدبیر و امید در راستای تولید و اشتغال قرار داده و همه باید همکاری لازم در جهت تحقق این دو اصل مهم را داشته باشند.
استاندار گلستان افزود: بانک ها در مسیر ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و طرح های اشتغال زا با جدیت مسیر سال گذشته را ارتقا دهند.
به گفته وی؛ باید سهم صنعت، کشاورزی و گردشگری در واحدهای مصوب کارگروه تسهیل مشخص شود و تمام واحدهایی که در راستای تولید و اشتغال فعال هستند از تسهیلات بهره مند شوند.
استاندار گلستان اضافه کرد: باید برای کسانی که به موقع به بانک ها برای تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات مراجعه می کنند، مشوق هایی قائل شد.
وی ادامه داد: با توجه به تمرینی که کارگروه تسهیل و بانک ها در سال گذشته در جهت تسهیل در فعالیت های تولیدکنندگان داشتند، امیدواریم شاهد افزایش پرداخت تسهیلات به متقاضیان از سوی بانک ها باشیم.
در چهل و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان حسینقلی قوانلو مدیر کل صنعت معدن و تجارت گلستان با بیان گزارشی از روند ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، گفت: امسال پرداخت 327 میلیارد تومان به 238 واحد تولیدی مصوب شده که از این میزان 176 واحد در صنعت، 59 واحد در کشاورزی و 3 واحد در سایر قسمت ها فعال هستند.
وی افزود: گلستان از جهت معرفی واحدهای تولیدی به بانک ها رتبه پنجم کشور و از جهت پرداخت تسهیلات رتبه هفتم کشور را داراست.
در ادامه مدیران عامل بانک های استان گزارشی از اقدامات خود ارائه کرده و مشکلات 7 واحد تولیدی نیز با حضور استاندار گلستان بررسی و دستورات لازم جهت رفع مسائل آنان صادر گردید.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا

اقتصاد

كارگروه تسهيل

گلستان

بانك

تسهیلات تولید گلستان اشتغال تولیدی تسهیل واحدهای کارگروه ارائه گذشته راستای استان پرداخت استاندار افزایش ادامه گزارشی کشاورزی امسال یکمین موانع اقدامات اضافه افزود