برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- در شرایطی که تنها ۱۷ روز تا بازگشایی مدارس زمان باقی است، تکلیف مصوبه افزایش کرایه سرویس مدارس هنوز مشخص نشده است.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، مصوبه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ با تاخیر به تایید شورای چهارم شهر تهران رسید.

این مصوبه طی رفت و برگشت میان شورای شهر تهران و فرمانداری در نهایت در شورای حل اختلاف به تصویب رسید، اما در پی این افزایش کرایه ها، افزایشی برای بهای کرایه سرویس مدارس در نظر گرفته نشد.

شورای چهارم شهر تهران و به ویژه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا برنامه‌ای برای افزایش کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نداشتند و این مسئولیت را به شورای پنجم شهر تهران واگذار کردند. در آخرین روز‌های حضور محمد باقر قالیباف در راس شهرداری تهران نیز لایحه‌ای مبنی بر افزایش کرایه سرویس مدارس به شورای شهر ارسال نشد تا این موضوع در دست بررسی قرار نگیرد.

پیش از آغاز به کار شورای پنجم شهر تهران، ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه وقت شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با اقدام شورای چهارم در حوزه افزایش کرایه سرویس مدارس به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: شورای چهارم شهر تهران برنامه‌ای برای افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده نداشته است.

وی افزود: لایحه افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس از سوی شهرداری تهران نیز به شورای شهر ارسال نشد و علت آن نیز این بود که برنامه‌ای برای افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس نداشتیم.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با چرایی افزایش نیافتن نرخ کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اظهارکرد: سال ۹، ۵ میزان نرخ کرایه سرویس مدارس به میزان قابل توجهی افزایش داشت و به همین خاطر تصمیم گرفته شد در سال ۹، ۶ افزایش جدیدی در نظر گرفته نشود.

در شرایطی نرخ کرایه سرویس مدارس از سوی شورای چهارم شهر تهران افزایش نیافت که اعلام شد شورای چهارم مسئولیت افزایش کرایه‌ها را به نفرات جدید پارلمان شهری واگذار کرده است.

مهدی چمران، رئیس وقت شورای چهارم شهر تهران در این رابطه به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: شورای پنجم شهر تهران در صورت صلاح دید می‌تواند نرخ کرایه سرویس مدارس را افزایش دهد.
وی افزود: هنوز تا آغاز سال تحصیلی جدید فرصت باقی است و اعضای شورای پنجم می‌توانند تصمیمات جدیدی را در رابطه با کرایه سرویس مدارس اتخاذ کنند.

در شرایط کنونی وزارت آموزش و پرورش نیز درخواستی مبنی بر افزایش کرایه سرویس مدارس را به شهردار تهران ارائه نکرده است.

بدون شک در صورتی که وزارت آموزش و پرورش درخواست جدیدی به شورای شهر تهران ارائه دهد و بخواهد ب‌های سرویس مدارس افزایش یابد، شورای پنجم می‌تواند برای افزایش کرایه‌ها برنامه ریزی کند، اما اکنون اعلام شده که در این رابطه درخواستی به پارلمان شهری ارائه نشده است.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این رابطه به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: تصمیم گیری در رابطه با افزایش کرایه‌ها در ابتدای مهر ماه به شورای پنجم شهر تهران واگذار شده است و در این رابطه، اعضای کمیسیون عمران شورا نیز جلساتی را با کارشناسان حوزه حمل و نقل داشته اند.

وی افزود: بررسی‌ها برای اینکه بتوانیم افزایش و یا عدم افزایش کرایه سرویس مدارس را در دستور بررسی قرار دهیم همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ارسال نشدن درخواست آموزش و پرورش به شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تاکنون وزارت آموزش و پرورش درخواستی مبنی بر افزایش کرایه سرویس مدارس به شورای شهر ارائه نکرده است و این احتمال وجود دارد که این درخواست ارائه نیز نشود.

در شرایط کنونی و در حالی که تنها ۱۷ روز تا بازگشایی مدارس زمان باقی است، فرصت اندک در اختیار شورای پنجم شهر تهران است.

در صورتی که قرار باشد کرایه سرویس مدارس افزایش پیدا کند، شورای پنجم باید در شهریور ماه افزایش‌ها را اعلام کند، زیرا پس از بازگشایی مدارس این کار ممکن نیست.

در حال حاضر و در آستانه بازگشایی مدارس، خانواده‌ها نیز نگران وضعیت نامشخص کرایه سرویس مدارس هستند.

مریم جعفرزاده، مادر یکی از دانش آموزان ابتدایی در منطقه ۷ تهران است که در آستانه بازگشایی مدارس به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: هر سال در رابطه با وضعیت سرویس مدارس با مشکلاتی مواجه هستیم. زمانی اعتراض زیادی به تعداد دانش آموزان حاضر در سرویس‌های مدارس داشتیم. گاه پیش می‌آمد که در یک سرویس مدرسه، ۷ تا ۸ دانش آموز سوار می‌شدند و این خطرات زیادی برای دانش آموزان داشت.

وی افزود: پس از طرح این موضوع و حوادثی که در این زمینه برای برخی دانش آموزان رخ داد، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

جعفرزاده در خصوص مشخص نبودن کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان را انجام داده ایم، اما به ما گفته شده که هنوز وضعیت کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید مشخص نیست.

محمد باقری نیز پدر دانش آموزی در یکی از مدارس پایه متوسطه واقع در منطقه ۲ تهران است. وی در رابطه با اعلام نگرانی والدین دانش آموزان نسبت به مشخص نبودن تکلیف کرایه سرویس مدارس تصریح کرد: من از اعضای انجمن اولیا مربیان مدرسه فرزندم هستم. در جلساتی که داشته ایم به موضوع مشخص نبودن وضعیت کرایه سرویس مدارس تاکید شده است.

وی می‌افزاید: خانواده‌ها حق دارند که پیش از بازگشایی مدارس از وضعیت کرایه سرویس مدارس با خبر شوند تا اگر شهریه سالانه سرویس با درآمد آن‌ها مطابقت نداشت، برای تردد فرزندان خود برنامه ریزی کنند. 

تکلیف کرایه سرویس مدارس در شرایطی که تنها ۱۷ روز تا بازگشایی مدارس زمان باقی است مشهخص نبوده و همین موضوع ابهاماتی را برای خانواده‌ها و مسئولان مدارس داشته است. 

 

مدارس سرویس شورای کرایه افزایش تهران رابطه وضعیت میزان چهارم بازگشایی آموزان تحصیلی جامعه ارائه خبرگزاری خبرنگار پرورش اعلام موضوع آموزش افزود اسلامی خانواده‌ها کرایه‌ها عمران کمیسیون واگذار اعضای درخواستی نبودن زیادی درخواست گرفته وزارت ارسال برنامه‌ای جدیدی آستانه مسئولیت جلساتی خاطرنشان نگرانی شهرداری مدرسه منطقه برنامه جعفرزاده صورتی کنونی شرایط می‌تواند پارلمان تصمیم مصوبه شرایطی نکرده نامشخص رئیسه بررسی