برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- بازار خرید و فروش حیوانات نیز مانند هر بازار اقتصادی دیگه پیرو مد است. مدهایی که مدتی گریبان برخی از گونه های حیات وحش را می گیرد و پس از آن گونه های دیگری شکار هوس خاص بودن می شوند.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، فروش مار به عنوان حیوان خانگی مشتریان خود را دارد و در حالی که حیوان گونه ای اگزوتیک و غیر خانگی است و نگهداری از مار در خانه هم برای انسان و هم برای مار آسیب رسان است. 

بازار خرید و فروش گونه های حیات وحش برای نگهداری در خانه ها بازار پر ماجرایی است. در کنار گونه های مختلف سگ و گربه که عرضه و تقاضای اصلی این بازار را شامل می شوند، گاهی گونه های خاص و عجیب نیز پایشان به این بازار باز می شود. مار، ایگوانا، خارپشت، خوکچه هندی، مارمولک و آفتاب پرست بخشی از گونه های اگزوتیک هستند که پایشان به نگهداری خانگی باز می شود.

مار یکی از گونه های عجیب برای نگهداری در خانه است که هر چند سال یک بار مورد توجه بازار خرید فروش حیوانات خانگی قرار می گیرد و تبدیل به مد می شود. خرید و فروش این گونه خاص حالا در فروشگاه های اینترنتی هم جریان دارد و فروشندگان حیوانان خانگی در کنار گزینه های ثابت گربه و سگ، گزینه حیوانات خاص را هم به فروشگاه های خود اضافه کرده اند. گزینه ای که در آن انواع خزندگان، پرندگان و پستانداران خاص و عجیب به فروش می رسد.

فروشگاه های اینترنتی یکی از در دسترس ترین محل های فروش حیوانات خانگی هستند. برخی از این فروشگاه به طور حرفه ای به فروش گونه های خاص مانند مار اقدام می کنند. با توجه به خلقیات و نیازهای گونه های متفاوت مارها، این فروشگاه ها دستورعمل های مختلف نگهداری این گونه ها را نیز در دسترس خریداران قرار می دهند. دستور عمل هایی که شامل نور محیط، خوراک و الزامات محل نگهداری است. این وب سایت ها حتی برخی گونه ها را گونه های مناسب تری برای نگهداری خانگی اعلام می کنند. 

در این فروشگاه های قیمت های مختلفی برای فروش گونه های مختلف مار وجود دارد و برخی فروشگاه ها نیز تنها به دادن اطلاعات اکتفا و از خریداران می خواند برای خرید به طور حضوری مراجعه کنند.

در یکی از این فروشگاه ها نوعی از پیتون با 300 هزار تومان هزینه قابل خرید است و گونه های خاص تر مار تا 2 میلیون تومان قیمت دارد. پیتون ها به دلیل زیبایی و ابهت ظاهریشان گونه پر طرفداری برای نگهداری در خانه هستند و بسیاری از مشاوران اینترنتی این سایت ها نیز این گونه را پیشنهاد می دهد.

مار و مارمولک هم حیوان خانگی شدند! / فروش اینترنتی مار از ۳۰۰ هزار تومان

در این وب سایت ها همچنین گونه های غذایی برای خوارک مارها نیز فروخته می شود. در یکی از این فروشگاه های اینترنتی موش سوری به طور زنده یا فریز شده در سایز های مختلف از 3 هزار تومان تا 7 هزار تومان قیمت دارد. همچنین «رت» که گونه پرطرفداری برای غذای حیواناتی مانند جغد، مار و مارمولک هست نیز به تناسب سایز و زنده بودن بین 4 هزار تومان تا 12 هزار تومان قیمت دارند.

گونه های اگزوتیک به گونه های گفته می شود که به طور معمول به عنوان حیوان خانگی نگهداری نمی شوند و نگهداری برخی از این گونه براساس قوانین کشورهای مختلف جرم محسوب می شود. مار یکی از این گونه هاست که هر چند در بازار خرید و فروش حیوانات کشور در دسترس است اما قوانین صریحی درباره نگهداری از آن وجود ندارد.

نگهداری فروشگاه خانگی تومان بازار مختلف اینترنتی حیوانات حیوان دسترس گزینه مارمولک اگزوتیک پیتون همچنین قوانین خریداران مانند عنوان پایشان مارها