برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - مهر نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئولیت اصلی ما در نیروهای مسلح مقابله با تهدیدات است.

مازندمجلس: سردار سرلشگر محمد باقری صبح امروز در همایش مهارت آموزی سربازان با گرامیداشت یاد امام و شهدا و تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر گفت: یک برنامه و مسئولیت ما در نیروهای مسلح مقابله با تهدیدات است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قوا در مقابله با توطئه های استکبار موفق بوده و مشغول انجام ماموریت های خود در نیروهای مختلف هستند. سربازان در این فرایند مسئولیت بسیار مهمی را برعهده دارند و بخش اعظم مسئولیت ها توسط بدنه نیروهای مسلح یعنی سربازان انجام می‌شود. هرچند بسیاری از مسئولیت ها توسط بسیجیان و ملت شریف ایران در قالب بسیج انجام می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مسئولیت اصلی نیروهای مسلح دفاع از کشور است و به دنبال گرفتن جای نهادهای مسئول در این زمینه نیست. ما سربازی را یک فرصت بسیار مهم می دانیم تا با استفاده از این موقعیت و در کنار دیگر مسئولیت هایی که برعهده سربازان است، بتوانیم جوانان را آماده انجام کار متناسب با ویژگی آنها کنیم.

سرلشگر باقری ادامه داد: البته جوانان امروز تحصیل کرده اند و با گذشت تفاوت بسیاری دارند. فرهنگ و خانواده ارکان اصلی در آماده کردن جوانان برای اشتغال هستند و نیروهای مسلح و دولت دیگر ارکان هستند و البته رکن اصلی دولت و نهادهای مربوط هستند. در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر کارت پایان خدمت از نیروهای مسلح می گیرند. سال ۹۶ را به عنوان زمینه سازی و افزایش همکاری میان دولت و نیروهای مسلح قرار دادیم و با قدرت این کار را پیش خواهیم برد. در این راستا صبح امروز تفاهمنامه خوبی با وزیر کار امضا شد البته با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کمیته امداد و معاون علمی ریاست جمهوری نیز امضا شده است.

وی گفت: مشی برخورد با سربازان در سالهای اخیر تغییر کرده و فرهنگ درجه داران بسیار بهبود یافته و توجه به رفاه و آسایش آنها مورد توجه قرار گرفته است. اما این دریای بزرگی است که انتها ندارد. سربازان نباید احساس بیهودگی و برخورد بد در دوران سربازی کنند . سربازان همانند نور دیدگان و فرزندان ما هستند و باید امکان و شرایط برای آنها به بهترین شکل فراهم شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: باید شرایط و امکانات برای ورود مربیان به پادگانها آماده شود و با بسیج امکانات از این نیروی انسانی عظیم استفاده شود. در این اقدام، کار اصلی برعهده وزارت کار و سازمان صدا و سیما است که باید فرهنگ سازی کنند . باید با نمایش نمونه های موفق به موفقیت این حرکت کمک کنیم. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کمیته امداد امام خمینی وظایف مهمی را در این برنامه برعهده دارند.

سردار باقری در پایان تصریح کرد: مهارت افزایی سربازان از اصلی ترین مسائل در نیروهای مسلح است و سالانه برای آن جشنواره برگزار و از افراد برتر تقدیر می شود.

27212

نیروهای سربازان مسئولیت باقری برعهده دارند فرهنگ جوانان البته مقابله بسیار امروز آماده ارکان امکانات پایان شرایط اجرایی امداد برخورد فرمان کمیته تاکید برنامه مهارت سرلشگر تهدیدات ادامه بسیاری سربازی زمینه نهادهای سردار استفاده