برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: سخنگوی جبهه پیروان گفت: آسیب‌شناسی شروع شده که اگر طرح‌ها و تشکیلاتی مانند جمنا به فعالیت پرداخت، همه تشکل‌های اصولگرا را تحت پوشش قرار دهد نه اینکه برخی پیش فعال باشند و یا بعضی خود را برادر بزرگتر بداند، این را هرگز قبول نمی‌کنیم.

مازندمجلس:سیدکمال سجادی با اشاره به فعالیت‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: با توجه به تعطیلات تابستان تعداد جلسات جبهه کاهش یافته اما به طور کلی بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف در دستور کار قرار گرفت تا برای آ‌ینده این جبهه تقویت شود.

وی با اشاره به ظرفیت جبهه پیروان ادامه داد: دارای ۱۸ تشکل سیاسی و حزب هستیم؛ در میان تمامی احزاب ایران اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا چنین جبهه منسجم شناخته شده‌ای با احزاب شناسنامه‌دار نداریم، بنابراین برای پیشرفت باید احزاب جبهه تقویت شوند.

سجادی با بیان اینکه مطابق وزن جبهه پیروان بعضا در میان اصولگرایان و جمنا برخورد نشده است، گفت: هستند کسانی که مانند آقای حبیبی و باهنر در جبهه مردمی حضور دارند، اما جبهه پیروان دارای ۱۸ حزب و تشکل سیاسی است که اقشار مختلف دارد، اما جای اقشار در جمنا کجاست؟

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه پیش از این هم اعلام کردیم که جبهه مردمی مشکل ساختاری دارد و دوستان قول دادند مشکلات را حل کنند، افزود: با توجه به ظرفیت جبهه پیروان باید در میان اصولگرایان به اندازه این ظرفیت با آن برخورد شود نه اینکه احزابی که اعضای کمی دارند یک مرتبه می‌آیند و کارهایی را انجام می‌دهند که بارها به آنها تذکر داده‌ایم.

این فعال سیاسی اصولگرا باتاکید بر اینکه جبهه پیروان همیشه منادی وحدت و انسجام اصولگرایان بوده است و به همین دلیل جمنا را مورد حمایت و تقویت خود قرار داد، بیان کرد: بنابراین آسیب‌شناسی شروع شده که اگر طرح‌ها و تشکیلاتی مانند جمنا به فعالیت پرداخت، همه تشکل‌های اصولگرا را تحت پوشش قرار دهد نه اینکه برخی پیش فعال باشند و یا بعضی خود را برادر بزرگتر بدانند؛ این را هرگز قبول نمی‌کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که وجود دارد این است برخی فکر می‌کنند در فعالیت‌‌‌ها برادر بزرگتر هستند، درصورتی که اینگونه نیست و باید با همه عادلانه برخورد شود و با توجه به حد و وزنی که دارند، آنها را دید. نباید چنین بحث‌هایی وجود داشته باشد البته این موضوع مفتوح است و هر زمانی که هیئت رئیسه و شورای مرکزی جبهه پیروان تشکیل شود، آن را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه برسیم.

سجادی در رابطه با دلیل عدم حضور دبیران کل اصولگرا در جلسات خانه احزاب به ویژه در جلسه تعیین نماینده برای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، اظهار داشت: دلیل آ‌ن نوع تشکیل خانه احزاب و مشکلات ساختاری که دارد، است و برای اینکه خانه احزاب را زیر سوال نبریم بحث‌ها را مطرح نکرده و نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم دوره سوم خانه احزاب تمام شود و با تدبیر بهتر وزارت کشور، احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در این روند شرکت کنند لذا این ساختار با اینکه با پیشنهاد اصولگرایان بود که اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و معتدلان در آن حضور داشته باشند آن گونه که انتظار داشتیم شکل نگرفت و فعل و انفعالاتی صورت گرفت که مرزهای بین اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل مخدوش شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان بیان کرد: افرادی که اصلاح‌طلب و یا اصولگرا هستند در بین مستقلان حضور یافتند و این مباحث از جمله موارد مطرح شده است که البته برای عدم تضعیف خانه احزاب مطرح نشده است و تنها کاری که می‌کنیم عدم شرکت در جلسات و فعالیت‌ها بود.

سجادی گفت: امیدواریم این دوره با تدبیر و ریاست آقای کمالی هم بگذرد و در دوره بعد خانه احزاب تدبیر بهتری اتخاذ شود و اینگونه افراد به آن وارد نشوند و در این زمینه ناگفته‌ها زیاد است.

29212

احزاب پیروان اینکه اصولگرا اصولگرایان اصلاح‌طلب ادامه سجادی برادر برخورد ساختاری دارند سیاسی تدبیر جلسات بزرگتر تقویت ظرفیت مشکلات باشند نمی‌کنیم امیدواریم سخنگوی تشکیل اینگونه البته نداریم شورای ریاست اشاره دارای بنابراین مردمی مانند اقشار