برگزیده ها
مازندمجلس: وزارت امور خارجه هند با محکوم کردن آزمایش هسته ای کره شمالی،این اقدام پیونگ یانگ را باعث برهم خوردن صلح و ثبات منطقه دانست.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه هند روز دوشنبه با صدور بیانیه ای با اشاره ای غیر مستقیم به برنامه هسته ای پاکستان و کره شمالی اعلام کرد هند همچنان نگران گسترش سلاح های هسته ای و موشکی که امنیت ملی هند را تحت تاثیر قرار داده ،است.

کره شمالی روز گذشته (یکشنبه)ششمین آزمایش اتمی خود را با موفقیت انجام داد.

پیونگ یانگ که در سال 2005 خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد از سال 2006 تاکنون شش بار دست به آزمایش اتمی زده است.

هند و آمریکا چندی پیش و پس از دیدار 'مودی' با' دونالد ترامپ' در آمریکا با صدور بیانیه مشترکی اقدامات کره شمالی را محکوم کردند.
'وی کی سینگ' مشاور وزیر امور خارجه هند نیز چندی پیش در نشست وزرای کشورهای آ سه آن در فیلیپین ،ادامه برنامه های هستهای و موشک های بالستیک کره شمالی را تهدیدی جدی برای صلح و ثبات بین المللی دانست.

دولت امریکا در دو ماه گذشته فشار های خود بر دهلی نو برای کاهش روابط دیپلماتیک با کره شمالی را افزایش داده است.

دولت هند اعلام کرده است که در راستای تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی، از تامین، فروش، انتقال و یا صادرات تسلیحات و کالای مرتبط به طور مستقیم یا غیر مستقیم از هند و یا توسط اتباع این کشور به کره شمالی جلوگیری می کند.

شورای امنیت سازمان ملل در 30 فروردین ،تحریم های جدیدی را علیه برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی تصویب کرد.

در تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی، نام 39 فرد و 42 شرکت در فهرست سیاه تحریم ها قرار گرفته است .
شمالی برنامه تحریم آزمایش موشکی امنیت مستقیم خارجه گذشته آمریکا وزارت شورای محکوم دانست پیونگ اعلام بیانیه