برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- اجرای طرح ملی مداخله در طلاق امروزبا حضور معاون رئیس جمهوری در مشهد آغاز شد

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، طرح ملی مداخله در طلاق همزمان با رونمایی سامانه ملی طلاق 11 استان کشور از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس امروز در مراسمی در مشهد با حضورخانم ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، رئیس سازمان بهزیستی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه آغاز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی در این مراسم گفت: اجرای طرح مداخله در طلاق از خراسان رضوی شروع وسبب شد رتبه طلاق در این استان که تا چند سال پیش درجایگاه نخست کشور بود به جایگاه هشتم کاهش یافته است.

سید جواد حسینی ،خانه تشکلهای غیر دولتی ، خانه جوان و پارلمان مشورتی زنان را از طرحهای این استان در زمینه مشارکت نظام مند مردم در امر توسعه اعلام کردو گفت: تاکنون پارلمان مشورتی زنان در 13شهر استان تشکیل شده است و هزارو 200نفر از بانوان در این چارچوب سامان یافته اند تا به صورت افتخاری برای توسعه و رفع مشکلات فعالیت کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی هم گفت: طرح مداخله در طلاق پارسال به صورت آزمایشی در 6 شهر این استان اجرایی شد و در قالب آن 80درصد جمعیت استان در مشهد و شش شهر دیگر زیر پوشش آن قرار گرفت.

حمیدرضا پوریوسف افزود: در قالب این طرح سامانه ای برای ثبت طلاق و فرآیندهای آن ویژه نوع توافقی با هدف اصلاح و انصراف افراد از طلاق طراحی و با همکاری دستگاه قضایی اقدامات لازم برای اجرای ان آغاز شد.

وی گفت: بر اساس نتایج حاصل از اجرای این طرح تاکنون دو هزار و 200 نفر از زوجین متقاضی طلاق در خراسان رضوی ، سازش کرده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود:با توجه به کاهش آمار طلاق در خراسان رضوی در پنج ماه گذشته امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، سازمان بهزیستی کشور در تفاهمنامه ای با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به اجرای این طرح در کشور اقدام کرده است .

پور یوسف گفت:بر این اساس سامانه ثبت طلاق که در مشهد طراحی شده بود با تغییراتی به صورت کشوری راه اندازی شد و امروز اجرای طرح مداخله در طلاق در 11استان کشور آغاز شد و به مرور دیگر استانها هم زیر پوشش آن قرار می گیرند.

 

خراسان اجرای استان مداخله بهزیستی سامانه معاون اجتماعی تاکنون پارسال مدیرکل طراحی توسعه افزود قضاییه امروز پیشگیری یافته پارلمان مشورتی