برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ممکن است افراد بیگانه که در قالب بازرسان آژانس به دنبال دسترسی به اطلاعات نظامی و توانمندی‌های ما در عرصه غیر هسته‌ای باشند و بخواهند اطلاعاتی را در این مورد کسب کنند.

مازندمجلس: علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل، گفت: مشکل اساسی تیم کاری رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، این است که نسبت به بسیاری از مسائل جهانی و از جمله برجام، بیگانه و بی‌اطلاع هستند.
وی افزود: همه راه‌های نظارتی در ارتباط با مراکز هسته‌ای ایران کاملا روشن و احصاء شده است و بر اساس توافق تنظیم شده بازرسان آژانس تاکنون بازدیدهایی را از مراکز هسته‌ای ایران داشته‌اند و در تمامی گزارش‌های آژانس نیز ما شاهد درج این عبارت بوده‌ایم که ایران هیچ تخلفی از ضوابط آژانس نداشته و بسیار دقیق عمل کرده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ آمریکایی‌ها چون احساس می‌کنند به دلیل عدم ارتباط با ایران در عرصه اجرای برجام، بازنده هستند و در کنار حضور بسیاری از کشورها در عرصه اقتصادی ایران آنها سهمی را برای خود تعریف شده نمی‌بینند که حضور داشته باشند به دنبال بر هم زدن صحنه اجرایی برجام و رفع تحریم‌ها و ایجاد خلل در این زمینه هستند.
بروجردی اضافه کرد: به همین جهت آمریکایی‌ها مرتب به دنبال بهانه‌جویی هستند و فشارهایی را به مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد می‌کنند.
وی افزود: مراکز نظامی ما ساختار خاص خود را دارد و هیچ گونه ارتباطی با مسائل هسته‌ای و برجام ندارد و هر گونه اجازه برای بازدید از مراکز نظامی منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی است. 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ایران تنها کشوری است که علاوه بر تعهد در عهدنامه NPT از یک پشتوانه عظیم به نام فتوای مقام معظم رهبری در تحریم سلاح هسته‌ای برخوردار است.
بروجردی تاکید کرد: ممکن است افراد بیگانه که در قالب بازرسان آژانس به دنبال دسترسی به اطلاعات نظامی و توانمندی‌های ما در عرصه غیر هسته‌ای باشند و بخواهند اطلاعاتی را در این مورد کسب کنند و طبیعی است چنین اقدامی مجاز نخواهد بود.
وی در پایان افزود:‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طبق روال و در قالب کمیته هسته‌ای خود بازدید از مراکز هسته‌ای و رصد مراحل اجرایی برجام را انجام می‌دهد.
مراکز هسته‌ای برجام نظامی آژانس امنیت دنبال سیاست افزود کمیسیون بروجردی خارجی باشند بازدید اجرایی آمریکایی‌ها اظهار بازرسان مسائل اطلاعات دسترسی ارتباطی نماینده شورای بیگانه بسیاری آمریکا ارتباط