برگزیده ها
یک تولیدکننده: صنعت پوشاک در دو دهه اخیر مورد بی مهری قرار گرفته است

مازندمجلس: تهران- ایرنا- یک فعال بخش خصوصی با انتقاد از واردات غیرقانونی پوشاک به کشور گفت: در دو دهه اخیر صنعت پوشاک کشور مورد بی مهری قرار گرفته و سرمایه های کلانی به هدر رفته است.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سومبات هاکوپیان» در آیین امضای تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که با حضور «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه و «محمد شریعتمداری» در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: «نمی گویم قاچاق پوشاک، چون اگر قبول کنیم این حجم پوشاک غیر قانونی وارد کشور می شود، پس مرزبانانان ما کجا هستند و چه می کنند؟»
وی اظهار داشت: یک رسانه خارجی مدعی شده است هر ساعت 6 کانتینر پوشاک غیر قانونی وارد کشور می شود و حتی در گزارشی مشاهده شده که کالاهای(پوشاک) ته مانده وارد کشور می شود و با هشت هزارتومان خشکشویی لباس را نو می کنند.
این فعال بخش خصوصی یادآور شد: حتی دیده شده که برخی از نشان های تجاری (برند) با 70 درصد تخفیف عرضه می شوند که این امر تولید کننده داخلی را در شرایط دشواری قرار می دهد.
وی تاکید کرد: اگر موضوع واردات بی رویه پوشاک به کشور حل نشود، تردیدی نکنیم که طرح های توسعه پوشاک در کشور ناکام می ماند.
هاکوپیان با اشاره به امضای تفاهم نامه برای تولید پوشاک در مناطق روستایی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیرید؛ اگر این کار دست انجام نشود، قاچاق پوشاک اجازه نمی دهد طرح هایی از این دست موفق شوند.
وی اظهار داشت: بسیاری از پوشاکی که به شکل قاچاق وارد کشور می شوند، هیچگونه هماهنگی با فرهنگ ایرانی ندارند.
وی در پایان تاکید کرد: اگر جلوی ورود غیرقانونی پوشاک به کشور گرفته شود، قول می دهم تولید کننده داخلی حتی چندین برابر ظرفیت می تواند پوشاک تولید کند.
به گزارش ایرنا، صبح امروز تفاهمنامه اجرای تولید پوشاک در مناطق روستایی در استان های اردبیل، چهار محال و بختیاری،کرمانشاه و همدان میان رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر صنعت،معدن و تجارت امضا شد.
سازمان برنامه و بودجه، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، بانک کشاورزی، انجمن صنایع پوشاک ایران و استانداری ها در این طرح مشارکت دارند.
سرانه ایجاد اشتغال در پوشاک 270 میلیون ریال است که بخشی از تولیدات این بخش صادراتی خواهند بود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام *9123**2025**خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار: لیلا جودی

اقتصاد

پوشاك

اشتغال روستايي

تفاهمنامه

پوشاک تولید برنامه بودجه قاچاق روستایی اقتصادی مناطق اشتغال ایرنا تاکید تفاهمنامه یادآور کننده صنایع اظهار داخلی خبرنگار توسعه امضای هاکوپیان گزارش گرفته قانونی