برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - مهر نوشت: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره موضوع بازرسی از اماکن نظامی کشورمان تاکید کرد: نظام اسلامی همواره ثابت کرده که به خواسته های نامشروع آمریکایی‎ها هرگز تن نخواهد داد.

مازندمجلس:سردار علی فضلی در حاشیه نشست ستاد بازسازی واقعه غدیر گفت: اولین باری نیست که آمریکایی ها چنین ادعایی را مطرح می کنند. چنین گزافه گویی هایی از آمریکا همواره وجود داشته است.

وی افزود: بر اساس دستور العمل ابلاغی از ستاد کل نیروهای مسلح، امسال بازسازی عملیات های دفاع مقدس را در استان ها به همراه بازگویی نقش یگان های مختلف مانند توپخانه، جنگ نوین و حضور مردم در دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: به مناسبت ماه محرم امسال راهپیمایی خانوادگی در ۲۴ شهریور برگزار خواهد شد و به تناسب هر استان برنامه های ویژه ای برای آنها تدارک دیده شده است. سازمان بسیج کارگردانی برنامه های هفته دفاع مقدس را بر عهده دارد اما تمام نیروها مسلح و ارگان ها در این برنامه ها نقش دارند.

به قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات دست یافته‎ایم

همچنین ایرنا نوشت؛

سرداررضا طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: قوانین نیروهای مسلح براساس حاکمیت قانون الهی و پشتیبانی نظام و جامعه اسلامی است. این قوانین با حاکمیت در استمرار نقشی که انبیاء الهی با محوریت ولایت فقیه در جامعه و زندگی مردم دارند؛ مشخص شده است. طبیعت قانون خود را دارد و برای نظامات اجتماعی نیز قوانین الهی وجود دارد که بنیان این مقررات حاکمیت الهی است. حقوق با موضوع دفاع، دفاع از انسان و حقوق انسانها در هم تنیده است در حقیقت حقوق و دفاع در یکدیگر تنیده شده اند.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه ما به قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات دست یافته ایم، اظهار کرد: با دستیابی به این امر حقوق دفاعی و دفاع حقوقی را پشتیبانی می کنیم. در نیروهای مسلح نظام حقوقی براساس قوانین و مبانی شریعت و حاکمیت الهی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه نیروهای مسلح برای دفاع از 6 هدف در قانون اساسی در کشور تلاش می کنند، افزود: امنیت و دفاع از تمامیت ارضی از جمله اهداف نیروهای مسلح در قانون اساسی است و قوانینی که ملزم به بخش های حقوقی، فرماندهی مشاوره و پشتیبانی باشند براساس نظامات اجرایی و با تاکید بر قوانین اجرا می شوند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تنقیح قوانین در نیروهای مسلح گفت: این کارگروه سه سال است که تشکیل شده است و با کمک قوه قضاییه مجلس ارتش و سپاه و نیروهای امنیتی تشکیل شده و در تنقیح قوانین فعال است. 871 قانون در کشور وجود دارد که به طور مستقیم نسبت به امور دفاعی قانون زدایی می کنند و 1108 قانون به صورت فرعی احکامی را در حوزه نیروهای مسلح اجرا می کنند و در مجموع 1979 قانون در کشور مسایل نیروهای مسلح و نظام حقوقی آنها را در برمی گیرد.

وی با اشاره به تصویب قانون هیئت های انضباطی نیروهای مسلح در مجلس اظهار کرد: قوانین استخدامی در ارتش، سپاه و نیروهای مسلح اخیراً ادغام شد و به مرحله اجرا رسیده است. قانون تشکیل وزارت دفاع نیز بعد از ادغام دو وزارتخانه دفاع و سپاه بعد از دفاع مقدس اجرا شد. باید امور حقوقی و قوانین نیروهای مسلح از طریق لوایحی که دولت به مجلس ارایه می دهند تنظیم شود و اجرای آن بر عهده وزارت دفاع است.

وی گفت: 26 قانون در طی 4 سال به صورت خاص با بیش از 100 حکم قانونی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که بخشی از این قوانین تدابیر رهبر انقلاب بود که به قانون تبدیل شده است.

27212

نیروهای قانون قوانین حقوقی حاکمیت تشکیل وزارت برنامه بازدارندگی براساس سردار اظهار اشاره پشتیبانی دفاعی اینکه تنیده آمریکا تصویب ادغام تنقیح کارگروه نظامات اساسی یافته‎ایم تهدیدات برابر برگزار استان طلایی افزود جامعه امسال بازسازی اسلامی