برگزیده ها
ارتقا ایمنی اردوهای دانش‌آموزی با جایگزینی قطار به جای اتوبوس/استفاده از قطار در اردوها الزامی شود

مازندمجلس: استاندار هرمزگان با اشاره به دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ممنوع شدن استفاده از اتوبوس برای اردوهای دانش‌آموزی گفت: استفاده از قطار در مقایسه با اتوبوس، ایمن و ارزان‌تر است و جایگزین شدن قطار به جای اتوبوس دغدغه‌ها را از بین می‌برد.

مازندمجلس:‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جاسم جادری بیان کرد:‌ توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی مسافری و بهره‌گیری از آن می‌تواند از بروز‌ حوادث تلخ و ناگواری نظیر تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی در داراب استان فارس، جلوگیری کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: این سانحه، تأثر دولت را به همراه داشت و پیرو آن عزای عمومی در استان اعلام شد، اما با توجه به اینکه استان هرمزگان از امکانات قطار سریع‌السیر به اغلب استان‌ها از جمله مشهد، تهران و غیره برخوردار است و امکانات خوب و ظرفیت بالایی در این حوزه وجود دارد، جا دارد تا استفاده از قطار در این اردوها الزامی شود.

استاندار هرمزگان‌ نبود خطوط ریلی به برخی استان‌ها را از جمله مشکلات موجود در این زمینه برشمرد و گفت: این حادثه در مسیری رخ داده که خطوط ریلی وجود نداشته اما در این بین بی‌توجهی و صدور مجوز برای برگزاری این اردو و حرکت اتوبوس حامل دانش آموزان در شب هم موجب بروز آن شد که این کار به هیچ وجه درست و عقلانی نبوده است.

جادری‌ با اشاره به پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی در ساعات اولیه بروز سانحه و همچنین پیگیری‌های سایر وزرا از جمله وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به مدرن شدن قطارها و افزایش سرعت و ایمنی این وسیله حمل و نقلی و همچنین با در نظر داشتن توسعه و گسترش خطوط ریلی، امید است به سمتی حرکت کنیم که همه سفرها از جمله اردوهای دانش‌آموزی با وسیله حمل و نقل مطمئن و ایمنی چون قطار صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با تزریق بودجه و تامین نقدینگی مورد نیاز و عزم جدی متولیان، زمینه توسعه و رشد روز افزون حوزه ریل در کشور مهیا شود.

استان اتوبوس استاندار ایمنی هرمزگان توسعه امکانات استان‌ها پیگیری‌های وسیله همچنین سانحه زمینه عمومی دانش‌آموزی اردوهای استفاده اردوها الزامی تصریح