برگزیده ها
سرباز مظهر اقتدار ما است/ دشمن هویت ما را هدف گرفته است

مازندمجلس: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شخصیت سرباز باید نماد شرافت، فداکاری و شهادت‌طلبی باشد، تاکید کرد: از آنجایی که ما می‌خواهیم با بزرگترین قدرت‌های تاریخ بشر بجنگیم، لذا سرباز را باید در تراز این جهاد بزرگ تربیت کنیم.

مازندمجلس: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شخصیت سرباز باید نماد شرافت، فداکاری و شهادت‌طلبی باشد، تاکید کرد: از آنجایی که ما می‌خواهیم با بزرگترین قدرت‌های تاریخ بشر بجنگیم، لذا سرباز را باید در تراز این جهاد بزرگ تربیت کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در همایش مهارت‌آموزی سربازان، با بیان اینکه نگرش به سرباز و تحول آن باید از ذهن‌ها و دل‌های ما آغاز شود، گفت: دایره نگاه به سرباز از یک ابزار به یک سرمایه و هویت و هدف در حال تغییر است.

وی ادامه داد: ما سرباز را بخشی از هویت ملی خودمان می‌دانیم و این نقطه تحول خواهد بود.

حوزه جهاد سرباز فقط جنگ نظامی نیست

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه شخصیت سرباز باید نماد استحکام و شرافت و فداکاری و وفاداری و ایمان و جهاد و شهادت‌طلبی باشد، اظهار داشت: از آنجایی که ما می‌خواهیم با بزرگترین قدرت‌های تاریخ حیات بشر با تکیه به سرباز به عنوان رکن دفاع بجنگیم، لذا سرباز را باید در تراز این جهاد بزرگ تربیت کنیم.

سلامی افزود: البته حوزه جهاد سرباز فقط جنگ نظامی نیست و در عرصه جنگ فرهنگی و جنگ نرم سرباز خودش هدف دشمنان است.

دشمن هویت ما را هدف گرفته است

وی با بیان اینکه فضیلت نیروهای مسلح ما نسبت به ارتش‌های جهان، بُعد شخصیتی و نیروی انسانی آن است وگرنه در ابزار، دشمن از ما جلوتر است، تصریح کرد: دشمن هویت ما را هدف گرفته و لذا امریکایی‌ها از عبارت «امریکایی‌های غیرامریکایی» استفاده می‌کنند یعنی مردم کشورهایی دیگر که در جهت منافع امریکا حرکت می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه افزود: جوانان سرباز هم هویت ما هستند و هم امانتی نزد نیروهای مسلح که خانواده‌هایشان با تلاش و زحمت آنها را به اینجا رساندند.

سرباز مظهر اقتدار ماست

سلامی با بیان اینکه سربازان تربیت‌پذیر و مدیریت‌پذیر هستند و از تحقیر بیزار و تکریم آنها را بزرگ می‌کند، خاطرنشان کرد: ما سربازهایی داریم که اساتید مسلم دانشگاه و نخبه هستند و ما باید بتوانیم اینها را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ در جامعه آماده کنیم.

وی با بیان اینکه سرباز مظهر اقتدار ماست، ابراز داشت: ما نباید از موضع درجه به سربازان نگاه کنیم چراکه شاید نقش‌های ما متفاوت باشد اما در فضیلت شبیه به هم هستیم.

با شخصیت آسیب‌دیده و تحقیرشده نمی‌توانیم در برابر دشمنان بزرگ بایستیم

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه صداوسیما باید به ترسیم شخصیت سرباز توجه داشته باشد، بیان کرد: با یک شخصیت آسیب‌دیده و تحقیرشده نمی‌توانیم در برابر دشمنان بزرگ بایستیم.

سلامی با بیان اینکه پادگان‌های ما باید جذابترین مکان شهر باشند، یادآور شد: اگر فرمانده به مشکلات سرباز توجه کرده و در جهت رفع آن تلاش کند، اتفاقات ناگوار نیز رخ نمی‌دهد چراکه سربازها آسیب‌پذیرند.

وی عنوان کرد: از سال ٨٥ منشور سربازی در سپاه در جهت مهارت‌آموزی تهیه شده است. 

 

سرباز اینکه فرمانده جانشین شخصیت سلامی سربازان دشمنان اقتدار مهارت‌آموزی گرفته فضیلت نیروهای نظامی عنوان افزود نمی‌توانیم ابزار بایستیم برابر تحقیرشده آسیب‌دیده چراکه می‌خواهیم شهادت‌طلبی تاکید فداکاری شرافت همایش آنجایی سردار بجنگیم تاریخ قدرت‌های بزرگترین تربیت