برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا به برنامه مشهور در حمایت از اخراج صدها جوان مهاجر بدون اسناد هویتی مهاجرتی(داکا) از این کشور پایان دهد و این درحالیست که این برنامه برای شش ماه به حالت تعلیق درآمده است.

مازندمجلس:
پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد که این برنامه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به کنگره داده شده و بسیاری از اعضای حزب جمهوری خواه از برنامه موسوم به "رویاپردازان" دفاع می‌کنند و به دنبال این هستند که برنامه‌ای را جایگزین آن کنند.
ترامپ قرار است فردا (سه شنبه) تصمیم خود را بیان کند اما این پایگاه خبری اعلام کرد که وی قبلا تصمیم خود را گرفته و مشاوران کاخ سفید روز یکشنبه دیدار کردند تا این برنامه را علنی کنند.
نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ قویا در حال بررسی این برنامه پس از یک وقفه شش ماهه است اما اعلام کرد که مقام‌ها نگران هستند که ترامپ باز هم نظراتش را تغییر دهد.
این برنامه با عنوان "اقدام معوق برای کودکان وارد شده به آمریکا" در سال ۲۰۱۲ توسط باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق این کشور اجرایی شد و در جریان آن ۸۰۰ هزار مهاجر بدون مدرک هویتی برای مدت دو سال برای کار و درس می‌توانند در آمریکا بمانند. این برنامه برای افرادی است که تا پیش از ۱۶ سالگی وارد آمریکا شوند.
ترامپ که لفاظی‌های ضد مهاجرتی‌اش باعث شد تا وارد کاخ سفید شود، به دنبال پایان دادن به این برنامه است.
پایگاه خبری پولیتیکو افزود، جف سشنز، دادستان کل آمریکا ترامپ را برای ارائه پیشنهادش در اتمام این برنامه به کنگره متقاعد کرده و گفته که قانونگذاران مسؤول تدوین قوانین مهاجرتی هستند.
هفته گذشته پل رایان از رئیس جمهور آمریکا خواسته بود تا برنامه"داکا" را ملغی نکند چون چنین گزینه‌ای بسیاری را در معرض مشکلات قرار می‌دهد.
وی گفته است که افرادی که شامل این برنامه هستند کشور دیگری ندارند که در آن زندگی کنند. به گفته رایان این افراد را والدینشان به آمریکا آورده‌اند و آنها جای دیگری جز آمریکا را به عنوان خانه خود نمی‌شناسند.
برنامه "داکا" که در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، به اجرا در آمد به حمایت از جوانانی می‌پردازد که دارای سند هویتی و مهاجرتی نیستند و با حمایت از آنها باعث می‌شود تا از کشور اخراج نشوند و همزمان برای آنها امکان کار و فرصت تحصیل فراهم آورد.
افرادی که زیر ۳۰ سال هستند برای آنکه شامل برنامه "داکا" شوند باید اطلاعات شخصی خود را به اداره امنیت داخلی آمریکا ارایه کنند.
سپس این افراد مورد تحقیقات پلیس فدرال آمریکا قرار می‌گیرند. آنها باید سابقه جرم نداشته باشند، در حال تحصیل باشند، و یا تازه فارغ‌التحصیل شده باشند و یا در صورت خدمت در ارتش از آن اخراج نشده باشند.
متقابلا دولت آمریکا توافق می‌کند تا هر اقدامی درخصوص وضعیت مهاجرتی آنها را تا دو سال به تاخیر بیاندازد.
بسیاری از جوانانی که شامل این برنامه هستند از مکزیک و یا دیگر کشورهای آمریکای لاتین هستند.
برنامه آمریکا ترامپ باشند مهاجرتی افرادی بسیاری جمهوری اخراج پایگاه گزارش جمهور رایان دیگری تحصیل جوانانی حمایت افراد عنوان دنبال کنگره پولیتیکو تصمیم اعلام اوباما باراک هویتی