برگزیده ها
وزیر کار: رشد تعاونی ها نابرابری قومی، درآمدی و طبقاتی را کم می کند

مازندمجلس: تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره تعاونی های برتر گفت: نوعی رشد در تعاونی ها وجود دارد که می تواند نابرابری قومی، درآمدی و طبقاتی را کم کند.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه افزود: تعاونی ها راه بی بدیل برای محو ضعف و نابرابری هاست.
ربیعی ادامه داد: تعاونی می تواند نابرابری را کمتر و رشد را بیشتر کند.
وی اضافه کرد: با تعاون به کار و با کار به رفاه می رسیم.
ربیعی گفت: ظرفیت بالایی برای ایستادن بیشتر بر پای خود داریم و تعاونی ها می توانند چنین بستری را فراهم کنند.
این مسوول توسعه تعاونی ها را نه فقط به عنوان مسولیت اداری بلکه اخلاقی توصیف کرد و افزود: اندیشه اقتصاد مقاومتی ورود تعاونی ها را به این بخش تسهیل می کند.
ربیعی اشتغال فراگیر را ضد فقر دانست و بهترین قالب برای این نوع اشتغال را تعاونی معرفی کرد.

** تعاونی های شهر و روستا تا پایان سال به 80 مورد می رسد
ربیعی گفت: وقتی به اصول قانون تامین اجتماعی که اول انقلاب تدوین شد مراجعه می کنیم متوجه می شویم چقدر این قوانین ضد فقرند و چه آرمان های خوبی در آنها نهفته است.
وی درباره طرح «یک هزار روستا، یک هزار تعاونی» افزود: شمار تعاونی های شهر و روستا از ١٢ به ٥٠ رسیده است و تا پایان سال به ٨٠ تعاونی فزونی می یابد.
ربیعی به اتصال عمودی و افقی تعاونی ها اشاره کرد و گفت: زنجیره تعاونی ها می تواند نیروهای لازم را تامین کند و ما نیز می توانیم این اتصال را برقرار کنیم.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس اتاق تعاون ایران، نمایندگان مردم شیراز، زنجان، لرستان و اصفهان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران کل این وزارتخانه و تعاونگران در آیین دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر حضور داشتند.
در این گردهمایی از ٣٢تعاونی و یک اتاق تعاون برتر کشور از میان ٧٠٠تعاونی منتخب قدردانی شد.
تجلیل از سه همکار استانی به عنوان نمایندگان سطوح اجرایی وزارت تعاون، یک مدیر بانک توسعه تعاون و یک نفر از همکاران ستادی نیز در برنامه بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*٩١٢٣*1961* گزارش: زهره دریغ گفتار*انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

تعاوني

ربيعي

جشنواره تعاوني هاي برتر

تعاونی تعاون ربیعی گزارش نابرابری روستا افزود اقتصادی ایرنا اجتماعی اتصال تعاوني تامین جشنواره نمایندگان توسعه بیشتر تواند عنوان اقتصاد اشتغال پایان