برگزیده ها
رییس کمیسیون تولید ملی مجلس:لایحه اصلاح قانون تعاون را از مجلس پس بگیرید

مازندمجلس: تهران- ایرنا- رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 مجلس شورای اسلامی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست لایحه اصلاح قانون تعاون را که در دولت دهم به مجلس رسید، پس بگیرد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمیدرضا فولادگر عصر دوشنبه در جشنواره تعاونی های برتر افزود: این لایحه باعث می شود تعاونی ها بیشتر دولتی شوند.
فولادگر تاکید کرد تعاون، نوعی شرکت است و گفت: امروز اقتصاد دنیا بر اساس تعاونی های قوی حرکت می کند و کشورهای توسعه یافته دارای قویترین شرکت های تعاونی اند.
وی افزود: ما بعد از ٣٨ سال جایگاه لازم را برای بخش تعاون ایجاد نکردیم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: قانون های بهبود فضای کسب و کار، قانون تعاون و... را در مجلس داشتیم اما نتیجه همه این قوانین به رونق بخش تعاون منجر نشده است.
فولادگر ادامه داد: بخش تعاون باید از خود جوشش داشته باشد.
وی فعال شدن اتاق های تعاون استان ها را خواستار شد و گفت: باید برای تعاونی ها معافیت های مالیاتی و بیمه و تخصیص یارانه تسهیلاتی در نظر گرفته شود.
این نماینده تاکید کرد رشد اقتصادی از بابت نفت افزایش یافته است و افزود: مهمتر از هر موضوعی بهبود فضای کسب و کار است که تا حل نشود رکود ادامه می یابد.
وی از فعال شدن مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای پایش فضای کسب و کار خبر داد و گفت: با بهبود فضای کسب و کار می توان فضای اشتغال و بخش تعاونی را توسعه داد.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس اتاق تعاون ایران، نمایندگان مردم شیراز، زنجان، لرستان و اصفهان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران کل این وزارتخانه و تعاونگران در آیین دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر حضور داشتند.
در این گردهمایی از ٣٢تعاونی و یک اتاق تعاون برتر کشور از میان ٧٠٠تعاونی منتخب قدردانی شد.
تجلیل از سه همکار استانی به عنوان نمایندگان سطوح اجرایی وزارت تعاون، یک مدیر بانک توسعه تعاون و یک نفر از همکاران ستادی نیز در برنامه بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*٩١٢٣*1961* خبرنگار: زهره دریغ گفتار*انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

تعاون

لايحه اصلاح قانون تعاون

جشنواره تعاوني هاي برتر

تعاون تعاونی اقتصادی قانون اسلامی بهبود افزود توسعه شورای فولادگر جشنواره ایرنا لایحه کمیسیون نمایندگان اصلاح ادامه گزارش خبرنگار تاکید اقتصاد شیراز یافته