برگزیده ها
مدیر غیرهمسو و تحمیلی!

اختصاصی مازندمجلس: دولت در شروع دوران جدید فعالیت‌اش برای عملیاتی شدن برنامه‌ها و عمل به وعده‌ها، به همسویی و همگرایی تمام دستگاه های اجرایی نیاز دارد. روشن است که جانب داری های سیاسی، خواه ناخواه در تصمیم گیری‌ها تاثیرگذار است

اختصاصی مازندمجلس: دولت در شروع دوران جدید فعالیت‌اش برای عملیاتی شدن برنامه‌ها و عمل به وعده‌ها، به همسویی و همگرایی تمام دستگاه های اجرایی نیاز دارد. روشن است که جانب داری های سیاسی، خواه ناخواه در تصمیم گیری‌ها تاثیرگذار است. در این میان انتصاب افرادی از طیف سیاسی مخالف دولت می تواند در روند اجرایی شدن برنامه‌های دولت اخلال ایجاد کند. دولت، کابینه و مدیران استانی تنها با هم‌افزایی می توانند به موفقیت دست یابند.

عضو سابق شورای شهر نکا شاید از جمله افرادی است که آنچنان که باید با فضای دولت همگرایی و همفکری ندارد. به نحوی که از سوی نخبگان سیاسی شهر نکا نه تنها در جریان حامی دولت تعریف نمی شود بلکه در جبهه رقیب نیز بوده است و سبقه اصولگرایی او بر کسی پوشیده نیست.

با این همه به نظر می رسد در دولت نخست تدبیر و امید وی به فرمانداری نکا تحمیل شده و برخلاف انتظار افکار عمومی در جایگاه معاونت فرمانداری نکا تکیه زده است. اگر چه عملکرد چند ماهه‌ی او چندان قابل دفاع نبوده و مجموعه مدیران فرمانداری آن را مثبت ارزیابی نکرده اند تا اینکه مجبور به تغییر وی شده اند، اما در اقدامی عجیب تر فرماندار میاندورود وی را به عنوان معاونت فرمانداری برگزید.

معاون سابق فرمانداری نکا در مراسم تودیع خود با لحنی توهین آمیز به تهدید اعضا پرداخت. وی که جلسه تودیع را با انجمن شعر اشتباه گرفته بود، سخنان خود را با شعری در وصف افراد قدرت‌طلب و سست عنصر شروع کرد. او نوک پیکان انتقادات را به سمت مخالفان خود گرفت و هیچ اشاره‌ای به فرماندار وقت نکا نکرد و با پایان سخنان‌اش جلسه را ترک کرد.

این اقدام وی موجب اعتراض حاضرین در جلسه شد. آن ها سخنانش را مصداق توهین به همه‌ی حضار دانستند. در این میان جعفر احمدی فرماندار وقت برای کاهش تشنج جلسه خواستار دوری از حاشیه شد. احمدی در ادامه تاکید کرد: که برای موفقیت باید دست به دست هم دهیم.

لازم به ذکر است او چندی پیش و همزمان با دوران مسئولیت اش در معاونت فرمانداری میاندورود به ریاست سازمان تشکل‌های مردم نهاد نیز درآمد. این درحالی بود که انتصاب مدیران دولتی با ماهیت وجودی این سازمان در تناقض است.

با این اقدام اصلی ترین قانون آن که حقیقی بودن، غیردولتی و غیرسیاسی بودن فرد است زیر پا گذاشته شده است. در نهایت اینکه ضروری می نماید نمایندگان دولت در شهرستان‌ها به نخبگان سیاسی و افکار عمومی مازندران پاسخ دهند که چگونه با وجود جوانان تحصیل‌کرده، بیکار، مستعد و همسو با دولت اقدام به گزینش افرادی از این دست می نمایند.

فرمانداری میاندورود نکا