برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- چهار معاون شهردار تهران ظهر امروز منصوب شدند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد علی نجفی، شهردار تهران چهار معاون خود را منصوب کرد. 

نجفی به ترتیب محمد مهدی حجت را به عنوان معاون شهرسازی و معماری، سمیع الله حسینی مکارم را به عنوان معاون مالی و اقتصاد شهری، حجت الله میرزایی را به عنوان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و حسن پورسیدآقایی را به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب کرد.

محمدمهدی حجت دارای مدرک فوق لیسانس معماری دانشگاه تهران و دکتری حفاظت از بنا‌های تاریخی از دانشگاه یورک انگلستان است.
او که از بنیان‌گذاران سازمان میراث فرهنگی ایران به شمار می‌رود در سابقه کاری‌اش جانشینی وزیر فرهنگ در شورای عالی معماری و شهرسازی، ریاست سازمان میراث فرهنگی، قائم مقامی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جانشینی وزیر در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عضو شورای مشورتی کمیته ملی یونسکو به چشم می‌خورد.

سمیع اله حسینی مکارم، دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است.
او پیش از این معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و معاونت سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و مدیر کلی بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد.

حجت الله میرزایی، دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری، توسعه و برنامه ریزی و اقتصاد است.
او علاوه بر عضویت هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل موسسه سیاست پژوهی صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.
در کارنامه اجرایی و پژوهشی میرزایی مشاوره، برنامه‌ریزی و اجرای ده‌ها پروژه در مناطق مختلف کشور با اهداف توسعه روستایی، شهری، صنعتی و سرمایه‌گذاری به چشم می‌خورد.

حسن پورسیدآقایی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندس صنایع از دانشگاه شریف و دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس است.
او که در روز‌های نخست پس از انقلاب در جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی و امور تربیتی در مدارس جنوب تهران فعال بود و سابقه همکاری با جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی شریف را داشت، در سال ۱۳۶۸ وارد راه‌آهن شد و از آن زمان مدارج اداری از کارشناسی مرکز تحقیقات راه آهن تا مدیریت عامل راه آهن و معاونت وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید را پیمود.
پورسیدآقایی در سال ۱۳۸۳ از رئیس دولت اصلاحات نشان لیاقت و مدیریت دریافت کرد و در بازه زمانی ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا بود. 

 

معاون اقتصاد دانشگاه تهران کارشناسی میراث توسعه فرهنگی صنایع سابقه عنوان دارای وزارت شهرداری مدیریت دکتری معماری شهرسازی میرزایی پورسیدآقایی برنامه‌ریزی منصوب شهردار صنعتی مدیرعامل کارنامه معاونت گردشگری مکارم حفاظت برنامه حسینی جانشینی می‌خورد شورای تحصیل