برگزیده ها
افزایش ظرفیت ترمینال سلام به ۵ میلیون مسافر/ هزینه احداث ترمینال ایرانشهر یک میلیارد دلار

مازندمجلس: سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ظرفیت ترمینال سلام از ۳.۵ میلیون نفر به ۵ میلیون نفر افزایش می‌یابد، از کلنگ‌زنی ترمینال ایرانشهر تا بهمن ۹۶ خبر داد.

مازندمجلس:، کوروش فتاحی امروز در آستانه انجام اولین پرواز برگشت زائران و حجاج بیت‌الحرام به فرودگاه امام(ره) اظهار داشت: در راستای تسهیل تردد حجاج، جلوگیری از بروز ازدحام در ترمینال یک و آسایش استقبال‌کنندگان، سالن چند منظوره 6 هزار مترمربعی فرودگاه امام امروز با ورود حجاج افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این سال در کمتر از دو ماه ساخته شد، گفت: سالن 6 هزار مترمربعی در جنوب هتل فرودگاه واقع شده است و فعلاً برای سفرهای برگشت حجاج است و در بازه‌های زمانی مختلف در آینده کاربردهای مختلفی نظیر پارکینگ مسقف و یا نمایشگاه خواهد داشت زیرا با هتل فرودگاه همجوار است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: از استقبال‌کنندگان حجاج در این سالن 6 هزار متری پذیرایی می‌شود ضمن اینکه حجاج خدمات بهتری می‌گیرند، ضمن آنکه ازدحام در ترمینال یک که برای پروازهای عادی است رخ نمی‌دهد.

فتاحی اظهار داشت: این سالن 6 هزار مترمربعی دارای تسمه نقاله 107 متری برای انتقال بار است و برای حفظ امنیت این سالن 24 دوربین مداربسته فعالیت می‌کند.

وی افزود: پارکینگ اختصاصی برای این سالن به ظرفیت 1200 خودرو در نظر گرفته‌ایم ضمن آنکه امکانات رفاهی برای مستقبلان حجاج نظیر غرفه‌های مختلف، سرویس‌های بهداشتی و امثال آن وجود دارد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان کرد: در پروازهای رفت 25 هزار حاجی را در قالب 100 پرواز از فرودگاه امام(ره) به خانه خدا اعزام کردیم که از سالن چسبیده به ترمینال یک این اعزام انجام شد.

وی افزود: پروازهای برگشت حجاج در فرودگاه امام از بعدازظهر امروز ساعت 15 آغاز می‌شود و تا 7 مهرماه ادامه دارد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: دو سالن برای پروازهای برگشت حجاج در نظر داریم، زوار ابتدا پس از پیاده شدن بلافاصله وارد سالن گذرنامه می‌شوند و بعد از پذیرایی در موکب توسط 5 اتوبوس به سالن 6 هزار مترمربعی منتقل می‌شوند و آنجا بارهای خود را که توسط 8 کامیون از هواپیما به سالن منتقل شده است، تحویل می‌گیرند.

فتاحی افزود: از این 6 هزار مترمربع 3 هزار مترمربع فضا برای مستقبلان در نظر گرفته شده است ضمن آنکه هماهنگی‌ها با اورژانس، قرنطینه،‌ پلیس، سپاه و گمرک انجام شده است.

وی ادامه داد: برای انجام پروازهای حجاج همکاران تلاش شبانه‌روزی داشتند ضمن آنکه به‌زودی نیز پروازهای عتبات برای ایام محرم آغاز می‌شود.

* افزایش ظرفیت ترمینال سلام به 5 میلیون مسافر

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان کرد: فرودگاه امام به‌عنوان پیشانی اقتصادی کشور باید توسعه یابد و از رقبا در منطقه پیشی بگیرد. بنابراین توجه رسانه‌ها به فرودگاه امام درواقع حفظ منافع ملی است.

فتاحی افزود: در همین امارات از آن منظر که رسانه‌ها به توسعه گردشگری بها می‌دهند، در برخی موارد مشکلات صنعت هوایی آنها در هواپیمایی امارات به هیچ عنوان رسانه‌ای نمی‌شود تا گردشگری آنها در دنیا خدشه‌دار نشود.

وی به قانون ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه در سال 90 عده‌ای قانون‌گذار فهمیده قانون ایجاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را ایجاد کردند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: متأسفانه ما هنوز در بخش فرودگاهی اقتصادی نشده‌ایم زیرا 87 درصد درآمدهای فرودگاه هوانوردی است و فقط 13 درصد غیرهوانوردی است.

ادامه دارد...

فرودگاهی فرودگاه خمینی افزود پروازهای ترمینال سرپرست برگشت مترمربعی فتاحی ایجاد توسعه امروز ظرفیت قانون اقتصادی ادامه اعزام می‌شوند رسانه‌ها گردشگری امارات مستقبلان مترمربع منتقل مختلف پرواز مسافر میلیون افزایش اظهار ازدحام پذیرایی پارکینگ اینکه استقبال‌کنندگان می‌گیرند