برگزیده ها
برگزاری جشنواره موسیقی با محوریت دفاع مقدس در آینده نزدیک / اجرای سمفونی افلاکیان از 20 شهریور به مدت 4 شب/ دو گلایه مدیرعامل از دولتی ها

مازندمجلس: مسول برگزاری سمفونی افلاکیان در پاسخ به هنرنیوز خبر داد شکل گیری این سمفونی به سال گذشته با امضا تفاهم نامه بین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و واحد 46 دانشگاه علمی کاربردی برمی گردد که 50 هنرمند در طول 9 ماه تمرین در آن حضور دارند.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری سردار جواد خضرایی مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سوسن تقی پور مسول برگزاری سمفونی افلاکیان با موضوع «اعلام برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس» در ساختمان شهدای باغ موزه دفاع مقدس برگزار گردید.

سردار جواد خضرایی در این نشست خبری از رونمایی سمفونی افلاکیان خبر داد و گفت : این سمفونی با استفاده از ظرفیت هنرمندان و فعالیت‌های اعمال شده در موزه و به همت ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ اجرا و تا نیمه مهرماه در یک لوح فشرده منتشر خواهد شد و سعی داریم سالانه یک سمفونی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شود.

به گفته وی ، این سمفونی از روز 20 شهریور به مدت 4 شب با حضور خانواده های معظم شهدا ، جانبازان، ایثارگران و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و عموم مردم در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

سوسن تقی پور مسول برگزاری سمفونی افلاکیان نیز در این نشست به توضیح این سمفونی پرداخت و گفت: نسل جوان امروز ما بصورت فیزیکی حماسه و نقش آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس را درک نکرده و ما قصد داریم با ارایه این سمفونی ضمن بروز استعداد دانشجویان این واحد در زمینه موسیقی و بخصوص دفاع مقدس سایر جوانان را با این حماسه آفرینی ها آشنا کرده و به این فضا نزدیک کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که «از ایده اصلی این سمفونی و تعداد هنرمندانی که در این سمفونی حضور دارند پرسید» اظهار داشت: شکل گیری سمفونی افلاکیان به سال گذشته با امضا تفاهم نامه بین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و واحد 46 دانشگاه علمی کاربردی برمی گردد که 50 هنرمند در این گروه در طول 9 ماه بصورت مداوم تمرین های لازم را انجام داده که با تاکید سردار خضرایی مبنی بر استفاده از اشخاص مستعد و غیر معروف، آقای محمد کرد و مهدی آقا محمدی از خوانندگان جوان و دانشجوی این واحد ؛ خوانندگی این سمفونی را بر عهده دارند که در 90 دقیقه ودو بخش اجرا می‌شود؛ 45 دقیقه «سمفونی افلاکیان» و 45 دقیقه بعد کار قبلی آقای انتظامی که به سفارش موزه بوده اجرا می شود.

مسعود ‌پیروی سازنده سوئیت سمفونی «افلاکیان» نیز در این نشست خبری یادآور شد: سوئیت سمفونی «افلاکیان» از لحاظ ساختاری پنج موومان دارد با 3بخش بی‌کلام با نام های «مارش»، «سوگ» و «وصال»، 2 بخش تصنیف با نام های «وصال» و «یاد یاران»، یک بخش آواز با نام «مرد عاشق» به خوانندگی محمد کرد است که محتوای آن روایت رفتن، جنگ و برگشتن است و من سعی کردم در نوشتن هر موومان از نشانه های صوتی و موسیقایی استفاده کنم که تداعی کننده این سیر باشد.

سردار خضرایی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به هنر موسیقی گفت: در چند ماه آینده جشنواره موسیقی با محوریت دفاع مقدس و در سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد و از تمامی علاقمندان و هنرمندان در این زمینه برای شرکت در این مسابقه دعوت به عمل خواهد آمد که اخبار بیشتر و تکمیلی در آینده ای نزدیک ارائه خواهد شد.

وی سپس از رسانه ها خواست تا دو گلایه وی را منتشر کنند. این سردار دفاع مقدس در اولین گلایه خود با بیان اینکه جمع زیادی از مردم ایران دچار کم بینایی و نابینایی هستند گفت: برهمین اساس از سال گذشته اقدام به صوتی کردن کتاب های دفاع مقدس کردیم که 70 عنوان کتاب در سال گذشته و 70 عنوان در سال جاری صوتی شدند. که با استقبال جامعه نابینایان و کم بینایان مواجه شده است اما متاسفانه 90 در صد انتشارات دولتی برای نشر کتاب های صوتی درخواست وجه مالی می کنند و این در حالی است که موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای انتشار این کتاب ها و دسترسی عموم مبلغی را دریافت نمی‌کند و آنها را بصورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

اما دومین گلایه وی در مورد ویدئو مپینگ یا دیوار نمایش بود که خضرایی با اشاره به اینکه بعضی از کشور های دنیا با استفاده از اقلام هنری مانند ویدیو مپینگ یا دیوار نمایش در مراکز عمومی اقدام به نمایش آثار مختلف می‌کنند گفت : موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارای اقلام تخصصی برای اجرای این برنامه است اما با توجه به نامه نگاری های انجام شده و محتوای قابل قبول و موثر متاسفانه سازمان های دولتی بار یاجاری این نمایش بر روی دیواره های ساختمان های سازمان های خود را دارند و مردم را از استفاده از این نمایش ها محروم می‌کنند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بخش دیگر این نشست که به اعلام برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سوی باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و از اجرای 16 برنامه در هفته دفاع مقدس در این موزه خبر داد و افزود : دوشنبه 27 شهریور اولین همایش آشنایی ائمه جماعت با دفاع مقدس به مدت دو روز برگزار خواهد شد. همچینن در روز پنجشنبه 30 شهریور نمایشگاه عکس دفاع مقدس در گالری فکه برگزا می‌شود.

وی همچنین برگزاری همایش پیشکسوتان و بازنشستگان وزارت دفاع, غبار روبی مزار شهدای موزه, تجلیل از 400 پیشکسوت دفاع مقدس, ورک شاپ هنری با مضوع عاشورا و دفاع مقدس, تجلیل از نخبگان سنایع دفاعی, تقدیر از ایثارگران سپاه, بزرگداشت شهدای شرکت های دارو سازی, یادوراه شهدای ایثارگر نیروی زمینی سپاه, تجلیل از رزمندگان انقلاب اسلامی و خانواده شهیدا نیروی زمینی ارتش, همایش اسوه های صبر و مقاومت ویژه بانوان ایثارگر, تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم, تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح و رونمایی از 20 عنوان کتاب صوتی را از برنامه های موزه در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
سمفونی انقلاب افلاکیان اسلامی تجلیل استفاده سردار خضرایی شهدای نمایش برنامه عنوان موسیقی برگزاری شهریور گلایه خانواده هنرنیوز اجرای بصورت گذشته دارند دقیقه برگزار اشاره رونمایی آینده نزدیک مدیرعامل همایش دولتی محتوای سوئیت ایثارگر نیروی موومان اینکه دیوار خوانندگی اقلام مپینگ متاسفانه زمینی اقدام اولین منتشر گرامیداشت ساختمان هنرمندان دانشگاه اعلام امروز جشنواره محوریت خبرنگار کاربردی گزارش آفرینی رزمندگان زمینه حماسه نیروهای داریم ایثارگران فرماندهان تاکید