برگزیده ها
مازندران مدرسه پیرمردها

اختصاصی مازندمجلس: نیروی انسانی هر کشور یکی از مهم‌ترین منابع آن کشور بوده و همچنین موتور محرک و لازمه‌ی پیشرفت در هر سازمان می باشد

اختصاصی مازندمجلس: نیروی انسانی هر کشور یکی از مهم‌ترین منابع آن کشور بوده و همچنین موتور محرک و لازمه‌ی پیشرفت در هر سازمان می باشد. بر این اساس استفاده از مدیران جوان در سطوح بالای مدیریت باعث خلاقیت در امور شده و ضریب موفقیت را افزایش می دهد. بدین ترتیب باید از نوآوری، پویایی و ریسک پذیری جوانان در سازمان‌ها و دستگاه های اجرایی کشور استفاده کرد.

طبق قانون دوره‌ی معین برای فعالیت رسمی هر مدیر مشخص شده، با این همه اما شکم بعضی مدیران برای دست کشیدن از دوران مدیریت سیری‌ناپذیر است. ادامه‌ی حیات مدیریتی در استان نه تنها باعث تنگ شدن عرصه بر جوانان شده، بلکه مانع پیشرفت و توسعه‌ی پایدار استان مازندران نیز شده است. انتظار افکار عمومی از دولت این است که مازندران را به قبرستان مدیریتی و مدرسه پیرمردها بدل نسازد. و از کهن سالان سیاسی نیز انتظار می رود مانع حرص مدیریتی خود شده و به نسل سوم و چهارم انقلاب اعتماد نموده تا در دهه های آینده با مشکل مدیریتی مواجه نشویم. این روزها با بررسی سن و سال مدیران دستگاه های اجرایی استان به خوبی در می یابیم که کفه‌ی ترازو برای پیرمردها سنگینی می کند. بدیهی است که با افزایش سن و سال، فرآیند کند‌شدن و خستگی ذهن افزایش پیدا می کند و قدرت ریسک پذیری و قاطعیت در تصمیم‌گیری کاهش می یابد.

توسعه‌ی استان نیازمند خلاقیت در تصمیم‌گیری است و مدیران سالخورده به دلیل محافطه‌کاری خود نمی‌توانند همگام با مطالبه مردم در سطح استان حرکت کنند. پیری مدیریت در استان سنگی بزرگ در راه پیشرفت، نوآوری و توسعه است. احتیاط و محافظه کاری بیش از حد مسئولان استان این روزها باعث اخلال در تصمیم گیری ها شده تا جایی که راه رهایی از این معضلات را در تغییرات شبانه مدیریتی یافته‌اند. به کارگیری مدیران بازنشسته در عرصه کلان مدیریتی استان جز رخوت و سستی دستاورد دیگری ندارد. هرجا که به جوانان اعتماد شده آنها درخشیده اند از دفاع مقدس تا عرصه های علمی در همه‌ی حوزه‌ها بهره‌گیری از مدیریت جوان برای توسعه‌ی شهر و استان الزامی است و نه یک انتخاب. مسئولین باید به این باور برسند که استفاده از ذهن خلاق جوانان در استان زمینه‌ی تحول است و راندمان کاری را بالا می برد. گویا برخی افراد مانند اصل پایستگی انرژی دنبال بازنشسگی نیستند و با توجه به سن بالایشان از پستی به پست دیگر و از مقامی به مقام دیگر انتقال پیدا می کنند و اصل پایستگی مدیریت را به وجود آورده‌اند.

اگر لشگر ۲۵ کربلای مازندران توانسته است عملیات های کربلای ۵ را خلق کند و امروز جوانان این خطه از حریم حرم دفاع می کنند بی شک در عرصه مدیریت استان نیز خوش خواهند درخشید. لذا از جوانان صرفا برای ایثار و شهادت  و جبهه های جنگ استفاده نکنیم. بی شک مدیریت جنگ چه بسا بسیار سخت تر از مدیریت اجرایی بوده و هست.

جوانگرایی مدیریت استانداری مازندران-مدرسه-پیرمردها