برگزیده ها
امکان پذیرش روزانه ۳ پرواز حج در سالن موقت حجاج/ پیش‌بینی انجام ۹۸ پرواز برگشت از عربستان

مازندمجلس: معاون شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ترمینال ۶ هزار مترمربعی موقت حجاج ظرفیت پذیرش روزانه ۳ پرواز حج را دارد، گفت: هزار و پانصد تا ۲ هزار نفر از استقبال‌کنندگان حجاج می‌توانند از این سالن روزانه استفاده کنند.

مازندمجلس:، مهدی علی عسگری بعدازظهر امروز در حاشیه ورود اولین پرواز برگشت حجاج به فرودگاه امام خمینی(ره) که توسط ناوگان هوایی ایران‌ایر انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام حج امسال 98 پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) برای اعزام حجاج تمتع انجام شد و 24 هزار و 610 نفر از حجاج به خانه خدا اعزام شدند. 

وی ادامه داد: 51 پرواز توسط هما و 47 پرواز دیگر نیز توسط هواپیماهایی که از سوی قشم‌ایر به ایرا‌ن‌ایر اجاره داده شده و با کال‌ساین ایران‌ایر انجام می‌شد، حجاج را به خانه خدا اعزام کردند. 

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حجاج امسال از استان‌های تهران، کاشان، قم و مرکزی از طریق فرودگاه امام خمینی اعزام شدند، گفت: به طور متوسط روزانه 3 پرواز در عملیات اعزام حجاج در فرودگاه امام انجام شد. 

وی ادامه داد: پروازهای برگشت نیز امروز با ورود پرواز حجاج در ساعت 15 عصر به فرودگاه امام آغاز شد و تا روز 7 مهرماه ادامه دارد. 

وی به آماده‌سازی ترمینال موقت 6 هزار مترمربعی برای استقبال از حجاج و ترخیص بار آنها اشاره کرد و گفت: حجاج از سالن اصلی به این سالن می‌آیند و پس از تحویل بار خود، استقبال‌کنندگان در این سالن آنها را مشایعت می‌کنند. 

وی یادآور شد: پس از پایان مراسم حج تمتع امسال، این سالن به عنوان پارکینگ مسقف و همچنین سالن نمایشگاهی استفاده می‌شود، چون در کنار هتل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) قرار دارد. 

علی عسگری بیان کرد: در مدت زمان استقبال کنندگان حجاج برای ورود حاجیان، مراسم فرهنگی در این سالن برگزار می‌شود؛ این سالن ظرفیت پذیرش حدود 2 هزار نفر از استقبال‌کنندگان را دارد. 

وی احداث سالن 6 هزارمتر مربعی را در راستای جلوگیری از بروز ازدحام در ترمینال یک فرودگاه امام(ره) عنوان کرد و افزود: این سالن امکان خدمت‌رسانی هم‌زمان به 2 تا 4 پرواز در روز را دارد. 

وی با اشاره به آماده‌سازی ترمینال سلام برای افزایش ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه امام(ره) گفت: در صورت استفاده از این سالن به عنوان پارکینگ مسقف، پس از عملیات حج، سرمایه انجام شده ظرف یک و نیم سال برگشت دارد. 

وی همچنین از آماده‌سازی 8 دستگاه کامیون جهت حمل بار حجاج از هواپیما به این سالن خبر داد و گفت: طبق گفته رئیس هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای احداث این سالن حدود 20 میلیارد ریال هزینه شده است. 

ب

پرواز فرودگاه خمینی اعزام فرودگاهی برگشت عنوان ترمینال آماده‌سازی ادامه امسال پذیرش مراسم استقبال‌کنندگان پارکینگ همچنین احداث ظرفیت استفاده اشاره استقبال معاون ایران‌ایر عسگری روزانه امکان عملیات امروز