برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مهر نوشت: یکی از مراجع تقلید شیعیان با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مسلمانان مظلوم میانمار، گفت: سران کشورهای اسلامی وظیفه سنگینی نسبت به این جنایات دارند.

مازندمجلس:آیت الله حسین نوری همدانی در پایان درس خارج فقه در واکنش به کشتار مردم مظلوم یمن و سایر کشورهای اسلامی و همچنین مسلمانان بی پناه میانمار با بیان اینکه کشتارها صورت گرفته با همکاری استکبار و ایادی آنان در حال انجام است، گفت: امروز شاهد نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار هستیم و موضوع غم انگیزتر آن است که مدعیات دروغین حقوق بشر این جنایات را می‌بینند و سکوت مرگبار اختیار کرده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز سران کشورهای اسلامی وظیفه سنگینی نسبت به این جنایات دارند و باید به کمک این مسلمانان مظلوم بشتابند، اینجانب ضمن محکوم کردن این کشتار از مسؤولان محترم می‌خواهم نسبت به این موضوع پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

کشتار مسلمانان میانمار با هیچ معیار انسانی و فرهنگی مناسبت ندارد

آیت الله سید محمد علوی گرگانی در بیانه‌ای کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد. متن بیانیه این استاد برجسته حوزه به این شرح است:

بسمه تعالی

قال الله تعالی « و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید»

جنایات متعدد و مکرری که در کشور میانمار رخ داده و کشتار و سوزاندن مسلمانان روهینگیا در ایام اخیر دل هر انسان با وجدانی را دردناک می‌کند.

اینگونه رفتارها با هیچ معیار انسانی و فرهنگی مناسبت ندارد و لازم است هر چه سریعتر از طریق مجامع بین‌المللی جلوی آن گرفته شود.

اینجانب ضمن اعلام محکومیت این جنایات از مسئولین مملکتی و مخصوصا وزارت امور خارجه می‌خواهم که از طریق دیپلماسی بین‌المللی و رایزنی با کشورهای مسلمان و کشورهای غیر متعهد هر چه سریعتر به این جنایات پایان داده شود و در صورت امکان مجلس شورای اسلامی نیز اقدامات لازم را از طریق مجالس کشورهای اسلامی انجام دهد.

29212

مسلمانان میانمار جنایات کشتار کشورهای اسلامی مظلوم مناسبت فرهنگی انسانی ندارد تعالی معیار بین‌المللی سریعتر موضوع گرفته پایان امروز محکومیت محکوم اینجانب می‌خواهم