برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از برنامه ریزی برای رفع چالش‌های ترافیک و حمل و نقل پایتخت خبرداد.

مازندمجلس: به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن پورسیدآقایی در مراسم تودیع و معارفه معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهرام با بیان اینکه همزمانی آغاز کارم را با ایام میلاد امام هادی (ع) و عید غدیرخم به فال نیک می‌گیرم، گفت: امیدوارم در سایه عنایات و الطاف ائمه معصومین در عملکردمان عاقبت بخیر شویم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی و شهرسازی دو شاخه مهم شهرداری تهران هستند، تصریح کرد: معتقدم باقی حوزه‌ها سرویس دهنده بوده و تنها این دو حوزه به صورت جدی با شهروندان در ارتباط است، لذا باید سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ها به گونه‌ای انجام شود تا شهروندان بیشترین خدمات و بهره را داشته باشد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ترافیک یکی از موضوعاتی است که زندگی در شهر تهران را با مشکل مواجه کرده و زندگی به معنای رفاه و آرامش در سایه ترافیک در شهر تهران کم رنگ شده است، گفت: توسعه حمل ونقل عمومی و رسیدگی به وضعیت ترافیکی شهر یکی از اولویت‌های جدی شهرداری تهران خواهد بود.

وی تصریح کرد: انتظاردارم با جدیت، کوشش و برنامه ریزی دقیق در جهت رفاه و آسایش شهروندان و تغییر وضعیت حمل ونقل عمومی پایتخت گامی جدی برداریم.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه روزمرگی بزرگترین دردی است که نباید به آن مبتلا شویم، تصریح کرد: تصمیم گیری‌های درست، جدی، علمی و کارشناسی و اجرای بموقع برنامه‌ها و سیاست‌ها یکی از ضروریات در حوزه ترافیک است.

وی با تاکید بر اینکه در گام نخست همه چالش‌های ترافیک و حمل و نقل در ابعاد مختلف را بررسی و برای آن‌ها برنامه ریزی خواهم کرد، گفت: گسترش و توسعه حمل ونقل عمومی با اولویت حمل ونقل ریلی اولویت اصلی برنامه ریزی‌ها در این حوزه خواهد بود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه کار‌های خوبی طی دو سال گذشته در توسعه خطوط مترو صورت گرفته است، گفت: تکمیل خطوط و گسترش ناوگان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان جابه جایی مترو در سال‌های گذشته رشد متناسبی با توسعه خطوط نداشته است، گفت: این امر ناشی از کمبود ناوگان بوده است.

پورسیدآقایی تصریح کرد: اکنون سرفاصله حرکت قطار‌های خط یک مترو ۵ دقیقه است. این در حالی است که پیش از این ۳.۵ دقیقه بوده این امر نشان می‌دهد به واسطه افزایش خطوط مترو و به منظور سرویس دهی این خطوط مجبورشده ایم، از قطار‌های خطوط فعال به کار بگیریم؛ لذا باید با توجه به استفاده شهروندان از مترو ناوگان ریلی پایتخت را تقویت کنیم.

معاون ترافیک شهرداری تهران با اشاره به استفاده شهروندان از خودرو و مشکلات ترافیکی حاصل از آن گفت: وقتی می‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم از خودرو‌های شخصی استفاده نکنند که حمل ونقل عمومی کارآمد و بهینه‌ای را دراختیارشان قرار داده باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: معتقدم هر گونه اقدامات و پروژه عمرانی اعم ازپل سازی، بزرگراه سازی و... باید از ابعاد شهرسازی و ترافیکی و همراه با پشتوانه علمی و کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.

پورسیدآقایی توسعه ایستگاه‌ها و تقویت ناوگان حمل ونقل ریلی را اولویت نخست حوزه ترافیک دانست و اظهارکرد: در عین حال به سایر حوزه‌های حمل ونقل عمومی به عنوان حمل و نقل کمکی نگاه خواهد شد به عنوان مثال باید سرعت حرکت اتوبوس‌ها اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در شهر تهران وجود دارد، گفت: آمده ام تا ترافیک شهر راجراحی کنیم، لذا تلاش می‌کنیم با مدیریتی جهادی و دلسوزانه طی ۴ سال اینده تهرانی نو بسازیم و به شهروندان تحویل دهیم.

 
ترافیک تهران اینکه عمومی شهروندان معاون توسعه تصریح شهرداری برنامه پورسیدآقایی ناوگان تاکید اولویت ترافیکی استفاده پایتخت گذشته ادامه تقویت عنوان باشیم اشاره دقیقه قطار‌های زندگی شهرسازی میزان چالش‌های شهردار معتقدم سرویس ابعاد کارشناسی وضعیت برنامه‌ها گسترش