برگزیده ها
برخورد قاطعانه با تخلفات احتمالی مطابق با مقررات قانونی ادامه خواهد داشت

مازندمجلس: همزمان با سالگرد شهادت شهید قدوسی دادستان اسبق انقلاب، غلامحسین اسماعیلی با قضات مجتمع قضایی شهید قدوسی دیدار کرد.

مازندمجلس: همزمان با سالگرد شهادت شهید قدوسی دادستان اسبق انقلاب، غلامحسین اسماعیلی با قضات مجتمع قضایی شهید قدوسی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این نشست صمیمی که پوریانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران نیز حضور داشت، ابتدا پور‌عبدالله سرپرست این مجموعه قضایی گزارشی از وضعیت فعلی مجتمع، مشکلات و عملکرد آن به جمع حاضر ارائه کرد و سپس تعدادی از قضات حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و انتقادات خود پرداختند.

سپس رییس کل دادگستری استان تهران، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و همچنین دهه ولایت و امامت از زحمات و تلاش‌های دلسوزانه قضات تشکر کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قدوسی طی سخنانی گفت: این شهید بزرگوار از دو ویژگی مهم علم و عدالت برخوردار بود و نقش بسزایی در تربیت طلاب فاضل و نیز تخصصی کردن حوزه علمیه در ابعاد مختلف ایفاء کرد. وی که خود عالم و فرهیخته بود و در دوران کوتاه تصدی دادستانی انقلاب، خدمات ارزشمندی در عرصه قضایی از خود به جای گذاشت در عین حال طلاب گرانقدری را در مدرسه حقانی تربیت کرد و در حال حاضر قضات نیز به شدت به این دو ابزار مهم علم و عدالت نیازمند هستند و باید گفت علم و عدالت، شاخصه‌های اصلی احراز منصب قضاوت است. 

اسماعیلی در ادامه سخنان خود ضمن دادن قول مساعد برای رفع مشکلات مطروحه در حد مقدورات به بیان پاره‌ای اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های مختلف از جمله اصلاح آیین‌نامه گروه‌های شغلی قضات در جلسه مسئولان عالی قوه قضائیه، افزایش مساحت ابنیه دادگستری استان به دو برابر، تهیه مقدمات ساخت ۲۸۰ واحد خانه سازمانی و پرداخت وام مسکن، اصلاح آیین‌نامه مربوط به اضافه کاری و بهره‌وری، استانداردسازی در خصوص ملزومات آن هم در همه ابعاد، اقدامات راجع به کاهش اطاله دادرسی اعم از دادسرا و دادگاه با صدور بخشنامه‌های مختلف و اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: همچنان برخورد با تخلفات احتمالی قاطعانه و مطابق با مقررات قانونی ادامه خواهد داشت تا از این طریق منویات مقام معظم رهبری و نیز ریاست قوه قضائیه تحقق یافته و موجبات ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضا فراهم گردد تا جایی که حتی شاهد یک مورد فساد نیز نباشیم.

انقلاب قدوسی اسماعیلی عدالت مختلف ادامه قضایی ابعاد تربیت قاطعانه برخورد اقدامات قضائیه آیین‌نامه اصلاح استان دادگستری احتمالی مطابق مقررات مجتمع تخلفات مشکلات تهران عمومی قانونی