برگزیده ها
بومی سازی انواع قطعات الکترونیک صنعت برق و پتروشیمی

مازندمجلس: تهران- ایرنا- انواع قطعات الکترونیکی صنایع برق و پتروشیمی با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) بومی سازی شد.

مازندمجلس: به گزارش چهارشنبه شبکه اطلاع رسانی تجارت ایران، مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیکی پارس اعلام کرد همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی بر بخش الکترونیک تمرکز کردیم. از آنجا که همه محصولات این بخش وارداتی بود، تصمیم گرفتیم این قطعات الکترونیک در داخل تولید شود.
به گفته «مسعود حاجی حسن خوانساری»، این شرکت از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) تسهیلاتی گرفت که صرف سرمایه در گردش شرکت شد.
حاجی حسن خوانساری یادآوری کرد: تسهیلات درخواستی ما بیش از 20میلیارد ریال بود که اگر با این میزان موافقت می شود می توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم.
وی درباره مشخصات فنی طرح لیمیت سوئیچ، میکرو سوئیچ، کلید فشاری و فلوتر گفت: این طرح با استاندارد EN 60947-5-1 دارای یک کنتاکت باز و یک کنتاکت بسته 1NO + 1NC، ولتاژهای 250/380 V AC فرکانس 50/60Hz، ولتاژهای 250 V AC ظرفیت کنتاکت 15A و درجه حفاظت IP 65است.
به گفته وی، خازن‌های اصلاح ضریب توان، قابلیت تخلیه خازن توسط مقاومت‌های داخلی، قابلیت کار در دمای منفی 25 تا مثبت 55 درجه سانتیگراد، رگلاتورهای هوشمند برای استفاده در بانک‌های خازنی، قابلیت ترکیب منتخبی از خازن‌ها برای اصلاح ضریب توان، قابلیت تنظیم زمان ورود و خروج خازن مدار و تایمر از ویژگی‌های این محصول است.
وی تصریح کرد: کلیدهای محافظ جان یک قطعه دیگر تولیدی شرکت است که حفاظت از افراد برابر برق گرفتگی (نشت جریان) و شوک الکتریکی و حفاظت از مدار برابر اتصال کوتاه و اضافه ولتاژ از ویژگی‌های آن است که در مدارهای تک فاز قابل استفاده است و همچنین امکان نصب روی ریل 35 میلیمتری را دارد.
این شرکت انواع کلیدهای مینیاتوری، کلیدهای اتوماتیک، کنتاکتور، رله‌های حرارتی، کلیدهای محافظ جان، کلید فیوز و... را تولید می کند محصولات خود را به شرکت‌های توزیع نیروی برق، شرکت‌های اقماری وزارت نفت شامل پالایشگاه‌ها، مناطق نفت‌خیز و فلات قاره، تابلوسازها و بازار عمومی عرضه می کند.
به گزارش ایرنا، صندوق حما‌یت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با هدف سرمایه گذاری ریسک پذیر و خدمات کارشناسی‌، صدور ضمانتنامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بخش خصوصی و تعاونی‌ به ‌صورت تسهیلات یا اعطای ‌کمک های ‌بلاعوض ‌به ‌افراد حقیقی یا حقوقی فعالیت می کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
‏IRNAeco@
اقتصام**9132*1961*تنظیم: فرزانه سلامت بخش**انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

مقاومت 92

کالای ایرانی

قطعات الکترونیک

الکترونیک صنایع کلیدهای قابلیت توسعه حفاظت قطعات اقتصاد تحقیقات کنتاکت اصلاح استفاده محافظ ایرنا اقتصادی وزارت شرکت‌های ویژگی‌های برابر تنظیم سرمایه تجارت محصولات گزارش انواع مقاومتی تولید مسعود تسهیلات سوئیچ حمایت صندوق خوانساری ولتاژهای