برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایرنا نوشت: نمایندگان مجلس تائید کردند دیوان محاسبات پرونده حقوق بگیران نجومی را در دست بررسی دارد و در این زمینه اقدامات قانونی لازم انجام شده و بسیاری از این وجوه به بیت المال بازگشته است.

مازندمجلس:یک نماینده عضو کمیسیون برنامه و بودجهمجلس مدعی شد مدیران حقوق نجومی بگیر را تبرئه شده اند و روزنامه کیهان نیز در گزارشیمدعی شد دیوان محاسبات پرونده آنها را مختومه کرده است. دیوان محاسبات نیز در اطلاعیه ای ضمن تکذیبادعای مطروحه این نماینده مجلس مبنی بر مختومه کردن پرونده حقوق‌های نجومی اعلام کردکه این دیوان متعاقب طرح موضوع حقوق‏های نجومی و با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) با درک صحیح از شرایط حاکم بر جامعه، در عالیترین سطوح ، قبل از شروعفرآیند رسیدگی نسبت به تشکیل جلسات متعدد و کارشناسی و تخصصی اقدام و ظرف مدت کوتاهیدریافت‏ کنندگان را مجاب به استرداد وجوه به حساب های خزانه کرد.(اینجا)

پرونده حقوق بگیران نجومی در حال رسیدگیاست

علی کاظمی باباحیدری عضو هیات رییسه کمیسیونبرنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دیوان محاسبات با دقتدر حال رسیدگی به پرونده حقوق بگیران نجومی است، گفت: بخشی از پرونده این حقوق بگیراندر هیات مستشاری دیوان محاسبات رسیدگی شده و برخی در حال رسیدگی است و پرونده مختومهنشده است.

وی با تاکید بر این که گزارش های دیوانمحاسبات کل کشور در مورد حقوق های نجومی در چندین مرحله به مجلس شورای اسلامی و کمیسیونبرنامه و بودجه داده شده است، افزود: کار اصلی دیوان محاسبات این است که اگر تخلفیصورت گرفته مشخص کند، در این راستا از همان ابتدا این دیوان بررسی موضوع را به طوردقیق آغاز کرد.

وی یادآور شد: در بررسی های دیوان محاسبات،تخلفات برخی حقوق بگیران نجومی مشخص شد که پس از آن در هیات مستشاری دیوان محاسباتمورد بررسی قرار گرفت، برخی از این پرونده ها بررسی شده و برخی نیز در حال رسیدگی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجهو محاسبات مجلس تصریح کرد: در این راستا بسیاری از وجوه توسط دیوان محاسبات باز پسگرفته و به خزانه بازگشت.

کاظمی باباحیدری ادامه داد: در برخی ازاین پرونده ها مشخص شد که تخلفی وجود نداشته است، مثلا در موضوع صندوق توسعه ملی، اعلامشد که پرداخت ها به صورت قانونی و بر اساس مصوبات قانونی بوده است.

وی همچنین اظهارکرد: کار دیوان محاسباتاین است که تخلف را مشخص کند، اگر تخلفی جرم باشد به قوه قضاییه ارجاع می شود ولی اگرتنها تخلف باشد در هیات مستشاری رای صادر می شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس همچنینگفت: تعدادی از پرونده ها همچنان در هیات مستشاری دیوان محاسبات در حال بررسی است.

کاظمی باباحیدری ابراز امیدواری کرد کهپرونده حقوق بگیران نجومی بادقت مورد رسیدگی قرار گیرد و انتظار این است که کاملا بهصورت شفاف نتیجه به مردم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشاتی کهدیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه داد مشخص شد که این دیوان کارخود را به خوبی انجام می دهد.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجهمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرونده حقوق بگیران نجومی در دیوان محاسبات در حال رسیدگیاست و مختومه نشده است.

در جریان جزییات پرونده نیستم

همچنین عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردمآمل و لاریجان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره ادعای یک نمایندهو گزارش روزنامه کیهان درباره مختومه شدن پرونده های حقوق نجومی گفت: پرونده ازدستما خارج شده و در دیوان محاسبات است.

وی از جزییات این پرونده ابراز بی اطلاعیکرد و افزود: من در جریان جزییات نیستم و این که گفته شده پرونده مختومه شده مطلب جدیدیاست که من هم شنیدم ولی فرصت نکردم از همکاران بپرسم که چه شده است.

 

29216

 

دیوان پرونده محاسبات نجومی بررسی رسیدگی مختومه بگیران برنامه کمیسیون مستشاری اسلامی نماینده بودجه شورای باباحیدری رییسه جزییات کاظمی موضوع قانونی همچنین تخلفی تصریح ابراز جریان درباره نیستم راستا ارائه گزارش کیهان کمیسیونبرنامه خزانه اقدام روزنامه بودجهمجلس رسیدگیاست حقوق‌های تاکید افزود