برگزیده ها
انتقاد مولاوردی از سکوت در برابر کشتار روهینگیا با انتشار تصویر معنادار از رهبر میانمار
مازندمجلس: دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی با اشاره به سکوت جهان نسبت به کشتار مسلمانان روهینگیا، تلویحاً از رویکرد انفعالی رهبر برنده صلح نوبل میانمار انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی نسبت به کشتار مسلمانان روهینگیا و سکوت جامعه جهانی واکنش نشان داد.

مولاوردی با انتشار تصویری از معترضان به کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار که با در دست داشتن تصویر چهره آنگ‌سان سوچی رهبر فعلی این کشور نسبت به سکوتش به این کشتار انتقاد کرده‌اند، توییت کرد: «جهان در برابر مظلومیت روهینگیا سکوت کرده است...»
 


آنگ‌سان سوچی رهبر ملی میانمار که تا چند سال پیش به‌عنوان رهبر معترضان به حکومت استبدادی این کشور فعالیت می‌کرد، از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۰ به‌مدت ۱۵ سال در حصر خانگی به‌سر برد و در سال ۱۹۹۱ نیز به‌دلیل فعالیت‌های مصلحانه‌اش موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد. سوچی که به‌خاطر فعالیت‌های ضداستبدادی و حقوق بشری‌اش جوایز بین‌المللی متعددی دریافت کرده، از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان رهبر این کشور فعالیت می‌کند و در رویکردی غیرقابل قبول و مغایر با اقدامات و شعارهای سال‌های مبارزه‌اش، نسبت به موج جدید کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار سکوت اختیار کرده است.
 
روهینگیا کشتار میانمار مسلمانان مولاوردی انتقاد به‌عنوان معترضان فعالیت‌های دریافت فعالیت دستیار برابر انتشار تصویر رییس‌جمهوری شهروندی