برگزیده ها
شرکت های تعاونی در چابهار بیش از هشت هزار شغل ایجاد کرده اند

مازندمجلس: چابهار- ایرنا - رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: وجود 485 شرکت تعاونی فعال در این شهرستان زمینه اشتغال هشت هزار و 119 نفر را فراهم کرده است.

مازندمجلس: عبدالله امیریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع 30 هزار و 241 نفر با سرمایه گذاری 172 میلیارد و 35 میلیون ریال عضو شرکت های تعاونی چابهار هستند.
وی افزود: این تعاونی ها در زمینه مسکن، صیادی، تکثیر و پرورش میگو، تولیدی، کشاورزی، مرزنشینان و شرکتهای تعاونی مصرف در شهرستان چابهار مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت حفظ اشتغال موجود، توسعه بنگاهها، ترویج فرهنگ کار، کار آفرینی، آموزش و توسعه نیروی کار، اقتصاد، تولید و رفاه اجتماعی راهبردهای خود را تبیین کرده است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار اظهار داشت: کارگران در واحدهای مختلف کارگری شهرستان اعم از مشاغل دریایی و صنایع تولیدی وابسته به صید و صیادی، کارگاههای ساختمانی و عمرانی، پتروشیمی و سایر صنوف خدماتی، توزیعی و پروژه راه آهن مشغول بکار هستند.
امیریان تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان، تشکیل تعاونی توسعه تعاون روستایی، ایجاد راهکار برای فعال کردن تعاونیهای غیر فعال و تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان را از جمله برنامه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار در سالجاری عنوان کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

اقتصاد

تعاونی

اشتغالزایی

شرکت های تعاونی چابهار

چابهار تعاونی شهرستان اجتماعی تعاون تشکیل توسعه اداره بلوچستان ایرنا اقتصاد سیستان عنوان صیادی ایجاد امیریان اظهار تولیدی مشغول