برگزیده ها
دشمنان جهان اسلام با ایجاد داعش در تلاش برای فراموشی مسئله فلسطین هستند

مازندمجلس: نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لبنان با نماینده حزب‌الله لبنان در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

مازندمجلس: نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لبنان با نماینده حزب‌الله لبنان در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، امیر خجسته در ابتدای این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری چنین جلساتی برای پیگیری مباحث قبلی گفت: حزب‌الله لبنان و مقاومت الگویی برای جهان اسلام هستند و می‌توان حزب‌الله را مولود انقلاب اسلامی ایران دانست و این گروه اسلامی به‌خوبی توانسته در برابر ظلم‌هایی که رژیم صهیونیستی به جهان اسلام وارد کرده بایستد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لبنان با بیان اینکه همه جهانیان دریافته‌اند که تنها راه مقابله با استکبار، مقاومت اسلامی است، اظهار داشت: سید حسن نصرالله از محبوب‌ترین چهره‌های امت اسلامی و جهان عرب است و کارهای خوبی که سید حسن نصرالله انجام داده با رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گرفته که کارگشا بوده است.

وی افزود: یک‌بار دیگر حمایت مردم، مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران از شما را بیان می‌کنیم و از حزب‌الله لبنان می‌خواهیم با قدرت در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کند.

خجسته ضمن بیان اهمیت آزادی موصل و حلب در سوریه متذکر شد: داعش در مقابل مقاومت اسلامی نابود شده و اکنون نیرویی دو میلیون نفری در عراق تشکیل شده که اثرات مثبت فراوانی برای محور مقاومت دارد.

دشمنان جهان اسلام با ایجاد داعش در تلاش برای فراموشی مسئله فلسطین هستند

محسن علیجانی زمانی، نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لبنان اظهار داشت: از حضور در این دیدار خرسندیم و امیدواریم با تعامل در این‌گونه دیدارها هم‌افزایی‌های لازم انجام شود. ما مقاومت اسلامی را فرزندان امام خمینی (ره) و یاران مقام معظم رهبری می‌دانیم و موضوعات فلسطین و لبنان را بسیار حیاتی می‌پنداریم.

وی افزود: دشمنان جهان اسلام با طراحی و ایجاد داعش در سوریه و عراق به دنبال این هستند که مانع از حل مشکلات فلسطین و لبنان شوند.

نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لبنان ادامه داد: مایل هستیم جلسات منظمی با خروجی و اهداف مشخص برگزار شود تا با استفاده از ظرفیت‌های مجلس و سایر کشورهایی که دغدغه واقعی حقوق بشر را دارند این امور را پیش ببریم.

علیجانی زمانی با بیان اینکه ما تا پای جان در کنار شما هستیم و امیدواریم به‌زودی نتیجه زحمات مقاومت را جشن بگیریم، متذکر شد: امیدوارم روزی اسرائیل نابود شده و آمریکا مأیوس شود.

هیچ مانعی نمی‌تواند مسیر مقاومت به سمت عزت را منحرف سازد

سید عبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله لبنان در تهران اظهار داشت: ما با جمهوری اسلامی ایران دوستی نداریم بلکه یکی هستیم و خود را فرزندان انقلاب اسلامی ایران می‌دانیم که مطیع امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستیم.

نماینده حزب‌الله لبنان در تهران با بیان اینکه هر عزتی که شیعیان دارند مدیون ولایت‌فقیه هستیم، ادامه داد: ولایت‌فقیه برای ما اصل است و به نظر من تنها راه محکم برای رسیدن به اهل‌بیت تبعیت از مسیر ولایت‌فقیه است و هر کسی که شناخت مناسبی از ولایت‌فقیه نداشته باشد گمراه می‌شود.

وی با بیان اینکه ما هر چه در لبنان داریم به دلیل تبعیت از ولایت است، افزود: بعضی از اعضای شورای حزب‌الله لبنان در یک مقطع نظرات متفاوتی داشتند ولی پس از کسب تکلیف از مقام معظم رهبری به دلیل تبعیت محض از ایشان بزرگ‌ترین مشکل ما ظرف دو ماه حل شد.

صفی‌الدین با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌یک از دولت‌ها حمایت خود را از حزب‌الله دریغ نکرده‌اند، متذکر شد: مجلس شورای اسلامی در همه ادوار مختلف از حزب‌الله و مقاومت اسلامی حمایت کرده و دکتر لاریجانی نیز با قدرت بیشتر این حمایت‌ها را ادامه می‌دهد.

 نماینده حزب‌الله لبنان در تهران با بیان اینکه در زمان جنگ  33 روزه رئیس مجلس شورای اسلامی از من دعوت کرد تا در صحن صحبت کنم که این موضوع نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی به صورت کامل از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند و به همین دلیل از نمایندگان و رئیس مجلس به دلیل این رویکرد تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه مسیر مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی ادامه خواهد یافت، افزود: مشکلات مهمی در حال حاضر در منطقه وجود دارد اما حل خواهند شد، کمک‌های مستشاری ایران و حضور حزب‌الله در سوریه موفقیت‌های خوبی را محقق ساخت که سبب یأس آمریکا و اسرائیل شد.

صفی‌الدین با بیان اینکه دشمنان به دنبال جدا کردن یک بخش از مقاومت اسلامی بوده‌اند ولی عراق هم به محور مقاومت اضافه شد، اظهار داشت: فلسطین متعلق به جهان اسلام است و اگر این پیروزی حاصل شود اسرائیل نابود خواهد شد و آمریکا نیز دیگر در منطقه کاری نخواهد داشت و می‌توان پیروزی فلسطین را رمز مهمی دانست که سبب از بین رفتن اسلام آمریکایی و تکفیری خواهد شد.

نماینده حزب‌الله لبنان در تهران با بیان اینکه امام خمینی‌(ره) در زمانی که در پاریس حضور داشتند امت اسلامی را بیدار شده خواندند و گفتند اگر من هم عقب‌نشینی کنم مردم عقب نخواهند نشست، گفت: این مسیر به سمت عزت پیش می‌رود و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را قطع کند.

وی افزود: دشمنان با ایجاد داعش به دنبال مانع‌تراشی برای مقاومت بودند اما همین موضوع سبب شد حشدالشعبی به وجود آید که بسیار مخلصانه عمل می‌کند و این شعله از مقاومت نیز خاموش نخواهد شد.

صفی‌الدین گفت: پس از شکست داعش در منطقه آمریکایی‌ها به دنبال تداوم دشمنی خود به انحای دیگر هستند و باید به این موضوع توجه داشته باشیم تا دچار مشکل نشویم

 

اسلامی لبنان حزب‌الله مقاومت اینکه اسلام فلسطین تهران هستیم افزود دوستی دشمنان دنبال صفی‌الدین ایجاد زمانی ولایت‌فقیه اظهار رهبری پارلمانی حمایت ادامه شورای نماینده نابود آمریکا موضوع منطقه پیروزی تبعیت سوریه اسرائیل متذکر دیدار انقلاب نایب‌رئیس علیجانی می‌توان اهمیت فراموشی خجسته می‌دهد نخواهد می‌کند مسئله داشتند دارند خمینی می‌دانیم فرزندان امیدواریم جمهوری بسیار نصرالله مقابل برابر استکبار مشکلات دانست