برگزیده ها
مازندمجلس: یک فرمانده ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق چهارشنبه شب گفت: گروهک تروریستی داعش تمامی زندان های معروف خود را در 72 ساعت گذشته تخلیه وعقب نشینی از الحویجه در جنوب غرب کرکوک را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، «جبار المعموری» در این باره افزود: گروهک داعش با تخلیه پایگاه های خود در الحویجه بیش از یکصد تن از اسیرانی را که در زندان های این شهر در اسارت داشت، از این منطقه خارج و به منطقه نامعلومی منتقل کرده است.
 
 داعش صدها تن از اهالی شهرستان الحویجه را به دلیل آن که افکار و مبانی فکری این گروه تروریستی را نپذیرفته اند، زندانی و شکنجه کرده است.
 
از سوی دیگر، یک منبع محلی در استان کرکوک عراق اعلام کرد: گروهک تروریستی داعش بیش از 50 خانواده عناصر خود را که در حال فرار از شهرستان الحویجه بودند، بازداشت کرده است.
 
در تحولاتی دیگر، سازمان تبلیغات جنگ عراق نیز چهارشنبه شب از کشته شدن 17 عنصر داعشی در عملیات پاکسازی «العیاضیه» در استان نینوا خبر داد.
 
عملیات آزاد سازی شهر موصل از اشغال تروریست های داعش از 26 مهرماه 95 (17اکتبر 2016) آغاز شد و نیروهای امنیتی مشترک عراق توانستند در پنجم بهمن ماه 95 (24 ژانویه 2016) ساحل چپ (شرق) موصل را به طور کامل آزاد کنند.
 
حیدر العبادی در یکم اسفندماه 95 (19فوریه 2017) نیز آغاز عملیات جدید «ای نینوا ما می آییم» را برای آزادی ساحل راست (غرب) موصل اعلام کرد.

نیروهای عراقی در 19 تیرماه 96 ( 10جولای 2017) از آزادی کامل موصل خبر دادند.
الحویجه گروهک تروریستی نیروهای اعلام عملیات نینوا استان آزادی کرکوک چهارشنبه زندان تخلیه منطقه شهرستان