برگزیده ها
بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران زودتر از برنامه/  ۱۰۰۰ هکتار از مسیر درختکاری می‌شود

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از احتمال بهره‌برداری زودتر از موعد آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به پیمانکاری و مشارکت قرارگاه خاتم خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در چهار فاز، ۳۰ درصد است.

مازندمجلس:‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ‌خیرالله خادمی اظهار کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ‌علاوه بر ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی ارتباط بین آزادراه‌های غرب و شهر تهران می‌شود و با حذف بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج، ترافیک را کاهش می‌دهد.

وی با بیان این‌که فرآیند ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران جلو‌تر از برنامه در حال انجام است، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه 4 این آزادراه (قم- گرمسار) به طول 38 کیلومتر 63 درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از 30 درصد است.

وی افزود: در قطعه مذکور به طور میانگین روزانه 3000 تن آسفالت‌ریزی انجام می‌شود و به منظور رفاه حال هموطنان ساختمان‌های جانبی محدوده آزادراه مانند مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز همزمان با افتتاح آزادراه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درختکاری در 1000 هکتار از مسیر این آزادراه را برای نخستین بار در کشور اقدامی مهم دانست و بیان کرد: در راستای معماری و منظر راه، دو طرف این آزادراه با گونه‌های طبیعی سازگار با اقلیم منطقه درخت‌کاری می‌شود و این اقدام علاوه بر زیباسازی مسیر و ارتقای بهداشت روانی رانندگان و مسافران، در بیابان‌زدایی و جلوگیری از ریزگردها و حفظ و نگهداری حریم آزادراه اثرات قابل توجهی دارد.

به گزارش فارس، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با مشارکت مالی و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا‌ء زودتر از برنامه در حال احداث است.

این آزادراه 158 کیلومتری‌ از محدوده صنعتی آبیک ‌در آزادراه تهران-قزوین‌ آغاز و با عبور از نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران-ساوه را قطع کرده و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز می‌گذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر به آزادراه قم - گرمسار ‌متصل می‌شود

آزادراه تهران جنوبی محدوده کنارگذر برنامه پیشرفت فیزیکی صنعتی ترافیک گرمسار درختکاری هکتار زودتر بهره‌برداری گزارش توسعه ارتباط