برگزیده ها
راه اندازی 20 کارگاه تولیدی پوشاک در روستاهای چهارمحال و بختیاری

مازندمجلس: شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری از راه اندازی 20 کارگاه تولیدی پوشاک در روستاهای استان خبر داد و گفت: با ایجاد این کارگاه ها برای یک هزار و 544 روستایی اشتغالزایی می شود.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در همایش نقش تعاون در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: به تازگی یک موافقت نامه چندجانبه بین این استان، وزارت صنعت، معدن، تجارت، هاکوپیان، سازمان برنامه و بودجه و انجمن پوشاک ایران امضا شده که بر اساس آن کارگاه های تولیدی پوشاک در استان راه اندازی و فعال می شود.
وی ادامه داد: برای راه اندازی این کارگاه ها به 20 تشکل فراگیر تعاونی نیاز است و مردم استان به ویژه روستاییان می توانند از این فرصت ویژه برای بهره مندی از فرصت شغلی و مزایای اقتصادی آن استفاده کنند.
سلیمانی دشتکی همچنین از اختصاص 220 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان خبر داد و گفت: این فرصت نیز می تواند تا حد زیادی در رونق کسب و کارهای خانگی و کاهش نرخ بیکاری موثر واقع شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به نقش مهم تعاون در عرصه اقتصاد اشاره و اظهار کرد: در شرایط فعلی و با کاهش سود سپرده های بانکی زمینه برای انجام کارهای تولیدی و خدماتی فراهم شده و مردم می توانند با تشکیل تعاونی از تسهیلات این حوزه برای رونق فعالیت های اقتصادی استفاده کنند.
سلیمانی دشتکی با اشاره به ایجاد حدود 42 هزار شغل در استان در دولت یازدهم، تصریح کرد: با این وجود همچنان نرخ بیکاری در استان به دلایل متعددی بالاست و این می طلبد تا با رونق تعاونی بتوان فرصت های شغلی بیشتری در استان ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از تعاونی های برتر استان تجلیل به عمل آمد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021

اقتصاد

تعاون

کارگاه تولیدی

شهرکرد

استان تولیدی تعاونی کارگاه دشتکی تعاون اندازی سلیمانی اقتصاد پوشاک خانگی تسهیلات کارهای بیکاری ایجاد اشاره استفاده اقتصادی بختیاری گزارش چهارمحال ادامه توانند ایرنا