برگزیده ها
جمعیت مددجویان تحت پوشش کهگیلویه وبویراحمد به 10 درصد کاهش یافت

مازندمجلس: یاسوج - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه وبویراحمد گفت که جمعیت مددجویان زیرپوشش کمیته امداد این استان در سال جاری از 14 درصد به 10 درصد کاهش یافته است.

مازندمجلس: فرید محبی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که اجرای سیاست‌های توانمندسازی افراد تحت حمایت و پالایش مددجویی نقش مهمی در کاهش جمعیت مددجویان زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) داشته است.
وی بیان کرد که سال گذشته رقمی افزون بر 380 میلیارد ریال وام اشتغالزایی و ضروری به افراد واجد شرایط پرداخت شد.
محبی عنوان کرد که مؤسسه 'عترت بوتراب' یک هزار و 200 یتیم تحت حمایت دارد که به هر خانوار 2 تا 2میلیون و 500 هزار ریال کمک بلاعوض پرداخت کرده است.
وی بر همکاری خیرین و مؤسسه های خیریه فعال در کشور برای رفع مشکلات مددجویان استان تاکید کرد.
29 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد عشایر است.
شهرستان لنده با 21 درصد و شهرستان گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزارنفر جمعیت دارای 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است که 720 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7531/1662

اجتماعی

جمعیت تحت پوشش

خودکفایی

مددجویان

جمعیت کهگیلویه امداد بویراحمد خانوار کمیته خمینی مددجویان افراد شهرستان روستای دارای مؤسسه افزون پرداخت حمایت خبرنگار