برگزیده ها
تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان شمالی 13 برابر افزایش یافت

مازندمجلس: بجنورد-ایرنا- مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی برای ایجاد شغل در این استان 863 هزار نفری شمال شرق کشور 13برابر افزایش یافت.

مازندمجلس: حسن نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته در قالب تسهیلات مشاغل خانگی 15 میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافت که برای سال جاری 200 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی بابیان اینکه سرانه درآمد خانوار های خراسان شمالی در کشور پایین ترین است گفت: باید با تشکیل تعاونی ها، رشد مشاغل خانگی، راه اندازی مشاغل جدید و اقتصادی کردن آنان بتوانیم درآمد خانوار های این استان را بالا ببریم که در این راستا نیازمند همکاری همه جانبه هستیم.
وی بر ایجاد رسته های پراشتغال نیز تاکید کرد و افزود: امسال تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به پارسال از افزایش خوبی برخوردار بوده است انتظار داریم که این اعتبارات در رشته های پر اشتغال جذب تا شغل پایدار ایجاد شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای به حوزه اشتغال در نظر گرفته شده است که دغدغه مدیران در این حوزه برطرف شود، سهم استان خراسان شمالی از این میزان سه میلیارد و 340 میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه هم اکنون اشتغال به چالشی تبدیل شده است افزود: در سال های گذشته تسهیلات یارانه ای در نظر گرفته نشده بود که امسال برای رفع این دغدغه این اقدام انجام شده است.
وی اظهار کرد: برای ایجاد رسته های پر اشتغال باید ظرفیت، پتانسیل اشتغال در زمینه های مختلف توسط دستگاه های مربوط شناسایی شود تا شغلی که ایجاد خواهد شد منجر به اشتغال شود.
نوری بر ایجاد مشاغل نوین نیز تاکید کرد و افزود: هم اکنون باید این مشاغل را جایگزین مشاغلی که بازار فروش کمتری دارند کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد اشتغال در این استان تاکید کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت ها در این راستا استفاده کنیم.
امسال ایجاد 10 هزار شغل توسط دستگاه های اجرایی استان تعهد شده، ایجاد این میزان شغل بر دستگاه های اجرایی تکلیف شده است و امید است محقق شود.
نرخ بیکاری در این استان 11.1 درصد است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

اقتصاد

اشتغال

تسهیلات بانکی

خراسان شمالی

ایجاد اشتغال مشاغل تسهیلات استان خراسان شمالی میلیارد امسال خانگی دستگاه تاکید گرفته افزود یارانه میزان ظرفیت اکنون سخنانش اجرایی دغدغه خانوار گذشته اظهار افزایش اعتبار اینکه راستا درآمد دیگری